Breaking News

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Ελλάδα αποδέχθηκε “de facto” πτήσεις τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο χωρίς την υποβολή σχεδίων πτήσης!


Στις 8 Νοεμβρίου ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος δήλωσε επισήμως στη Βουλή ότι «Σήμερα, ημέρα της γιορτής των Ταξιαρχών και της Πολεμικής Αεροπορίας είχαμε μια σημαντική εξέλιξη. Ξέρετε ότι υπάρχει ένα πρωτόκολλο σε σχέση με τις γιορτές για την αποφυγή εντάσεων και παραβιάσεων. Για πρώτη φορά είχαμε αίτηση αδείας των τουρκικών αεροσκαφών να εισέλθουν στο FIR  Αθηνών».

Ο περιχαρής υπουργός Άμυνας δι’ αυτού του τρόπου:

α) ανακοινώνει την αποδοχή του παγίου αιτήματος  της Αγκύρας (προφορικού ή γραπτού) για πτήσεις τουρκικών στρατιωτικών αεροσκαφών στο διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου μέσα στο FIR  Αθηνών ΧΩΡΙΣ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΧΕΔΙΩΝ ΠΤΗΣΗΣ. Αυτό ισοδυναμεί με παραχώρηση του Αιγαίου εντός του FIR Αθηνών και ταυτίζεται με τις επιθετικές διεκδικήσεις της Τουρκίας σε βάρος της Ελλάδας.


β) επαναφέρει σε λειτουργία και εφαρμογή την πολιτική Σημίτη και Γ. Παπανδρέου του 2000, για το «Πρόγραμμα καθημερινών τουρκικών πτήσεων στο Αιγαίο» (DFS). Σύμφωνα με αυτό η Άγκυρα θα έστελνε στην Αθήνα το πρόγραμμα πτήσεων τους στην Ελλάδα, ώστε να μην υπάρχουν αναχαιτίσεις από ελληνικά αεροσκάφη.

γ) είναι προπομπός της αναμενόμενης σχετικής συμφωνίας Τσίπρα – Ερντογάν κατά την επίσκεψη του πρώτου στην Κωνσταντινούπολη το επόμενο δεκαπενθήμερο, ώστε, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, οι Τούρκοι να ενημερώνουν για τις ελεύθερες πτήσεις τους στο Αιγαίο , χωρίς να υπάρχουν ελληνικές αναχαιτίσεις.

Αναλυτικότερα:

Με την επίσημη δήλωση ΥΕΘΑ τίθενται εν αμφιβόλω οι αρμοδιότητες της Αθήνας, που έχει εκχωρήσει ο ICAO  στην ΥΠΑ για έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, η κατάθεση των σχεδίων πτήσης και η περιοχή Έρευνας – Διάσωσης της Ελλάδας, για την οποία ο ICAO έχει ορίσει το FIR Αθηνών.

Παραλλήλως όμως τίθεται σε κίνδυνο η ελληνική κυριαρχία των νήσων νησίδων κι βραχονησίδων στο Αιγαίο, δεδομένου ότι το FIR Αθηνών/Κων/ης ορίστηκε από τον ICAO τo 1950, (με τη σύμφωνη γνώμη της Τουρκίας), από τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας και καθορίζει ότι η Τουρκία δεν έχει κανέναν κυριαρχικό δικαίωμα πέρα και εξω από το FIR Κων/λης, δηλαδή πέρα από τα σύνορα της.

Ο ΥΕΘΑ χαρακτήρισε σημαντική εξέλιξη το αίτημα της Τουρκίας να πετούν τα τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη στη Αιγαίο εντός του FIR  Αθηνών χωρίς καμία απολύτως μνεία της κατάθεσης των τουρκικών σχεδίων πτήσεων.

Η Ελλάδα λόγω διεθνούς αρμοδιότητας απαιτεί σχέδια πτήσης για κάθε πτήση ή αεροσκάφος στο FIR Αθηνών.

Στο σχέδιο πτήσης αναγράφεται με συντεταγμένες το σημείο εισόδου- εξόδου στο FIR Αθηνών, το δρομολόγιο της πτήσης και οι συσκευές έρευνας και διάσωσης που φέρει το αεροπορικό μέσο.

Έτσι, με την κατάθεση σχεδίου πτήσης στην ΥΠΑ από τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη, η Άγκυρα αποδέχεται ότι τον έλεγχο του FIR  Αθηνών τον  έχει η Ελλάδα, καθώς επίσης και την κυριαρχία των νήσων και νησίδων και βραχονησίδων που κείνται εντός του FIR Αθηνών, εκτός των διεθνών υδάτων και του  διεθνούς εναερίου χώρου.

Επομένως, η αποδοχή από ελληνικής πλευράς οποιουδήποτε τουρκικού αιτήματος (προφορικού η γραπτού) για πτήσεις τουρκικών στρατιωτικών αεροσκαφών στον διεθνή εναέριο χώρο του FIR Αθηνών χωρίς κατάθεση σχεδίων πτήσης, ισοδυναμεί με παραχώρηση του Αιγαίου εντός του FIR Αθηνών και ταυτίζεται με τις επιθετικές διεκδικήσεις της Τουρκίας σε βάρος της Ελλάδας.

Το pronews.gr αναφέρεται, για παράδειγμα, σε τουρκικές διεθνείς αγγελίες ΝΟΤΑΜ Α6256/18 και Α 6202/18 που έχουν ισχύ μέχρι και 22 Νοεμβρίου 2018, με τις οποίες η Άγκυρα δηλώνει διεθνώς ότι τα τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη δεν θα καταθέτουν σχέδια πτήσης, δηλαδή η Άγκυρα δεν αναγνωρίζει στην Ελλάδα αρμοδιότητες ελέγχου για το FIR Aθηνών, ούτε αρμοδιότητες SAR  ούτε κυριαρχία, ούτε στα 10νμ ΕΕΧ, αλλά μόνον στα 6νμ, ούτε και το ίδιο το FIR Αθηνών/Κων/λης.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Αφήστε το σχόλιό σας ή κάνετε την αρχή σε μία συζήτηση

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.