Breaking News

Ο χαμένος τάφος του Αχιλλέα - Μέρος πρώτο

Οι περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν τον Αχιλλέα, τον πιο διάσημο ήρωα στα ποιήματα του Ομήρου. Πιθανότατα γνωρίζετε για τη θεϊκή του προέλευση, την εκρηκτική ιδιοσυγκρασία του και την τεράστια θλίψη του όταν σκοτώθηκε ο φίλος του Patroclus. Ίσως τον γνωρίζετε ακόμα πιο βαθιά μέσα από αυτή την εντυπωσιακή σκηνή μεταξύ του και του Πριάμου, βασιλιά της Τροίας . Παρά τη φήμη του, λίγα είναι γνωστά για τον τόπο που θαφτεί, αν και ορισμένοι αρχαιολόγοι προσπάθησαν μάταια να βρουν αυτόν τον τόπο.
Τα κακά νέα είναι ότι διαθέτουμε περιορισμένες πληροφορίες σχετικά με αυτό το μέρος που προέρχονται από μυθολογικά κείμενα. Τα καλά νέα είναι ότι ο Schliemann έφερε στο φως τα ερείπια της Τροίας και των Μυκηνών ακολουθώντας τις υπαινιγμούς αυτών των μυθολογικών αφηγήσεων. Σε κάθε περίπτωση, οι αρχαίοι Έλληνες ισχυρίστηκαν ότι ήξεραν πού ήταν ο τάφος του Αχιλλέα, αν και δεν έδειχναν τον ίδιο τόπο.
Αρχαίες πηγές
Ο πρώτος, που μας δίνει μια ιδέα για τον τόπο όπου θάφτηκε ο Αχιλλέας, είναι ο Όμηρος στο δεύτερο έργο του, Η Οδύσσεια. Η ψυχή του Αγαμέμνονα βασιλιά των Αχαιών πληροφορεί την ψυχή του Αχιλλέα για το τι συνέβη κατά την ταφή του:
"Έτσι, για δεκαεπτά ημέρες, νύχτα και μέρα, σας λυπηθήκαμε, θνητούς και αθάνατους θεούς, και στο δέκατο όγδοο σας δώσαμε στη φωτιά και πολλά ωμά πρόβατα που σκοτώσαμε γύρω σας και κομψά βοοειδή. Έτσι, κάηκετε στα ρούχα των θεών και σε αφθονία των ματιών και του γλυκού μέλιτος. και πολλοί Αχαινοί πολεμιστές κινούνταν στην πανοπλία τους για την πυρά, όταν καίγονταν, και οι δύο ποδοσφαιριστές και οι αρματοδρομικοί, και μεγάλωσε. Αλλά όταν η φλόγα του Ήφαιστου σας έβαλε τέλος, το πρωίσυγκεντρώσαμε τα λευκά σας οστά, τον Αχιλλέα, σε καθαρό κρασί και αλάτι. Η μητέρα σας έδωσε ένα χρυσό αμφορέα και είπε ότι ήταν το δώρο του Διόνυσου και το έργο του Ηφαίστου. Σ 'αυτό βάζετε τα λευκά σας οστά, τον ένδοξο Αχιλλέα και ανακατεύετε μαζί τους τα οστά του νεκρού Πάτροκλου, γιου του Μενοτίου, αλλά και εκείνων του Αντιλόχου, τους οποίους τιμάτε πάνω από όλους τους υπόλοιπους φίλους σας μετά τον θάνατο του Πατρόκλου.
Και πάνω τους, ο θεϊκός στρατός των αργυρών λόφων, έσκαψε έναν μεγάλο και τέλειο τάφο σε έναν προεξέχοντα ορίζοντα από τον ευρύ Ελλήσποντο. Έτσι θα μπορούσε κανείς να δει από μακριά από τη θάλασσα τόσο από τους άνδρες που είναι τώρα και αυτό θα γεννηθεί στη συνέχεια. "


Σύμφωνα με τον Όμηρο, ο τύμβος του Αχιλλέα βρίσκεται κάπου κοντά στο στόμιο του Hellespont, ενώ ο Arian (βιογράφος του Αλεξάνδρου) και ο Πλούταρχος μας πληροφορούν ότι ο Μέγας Αλέξανδρος επισκέφθηκε αυτόν τον τάφο στο δρόμο του προς την Τροία.
Επιστροφή στο 19 ου αιώνα, κάποιοι αρχαιολόγοι μαζί με Hennrich Σλήμαν - που πάντα αξιόπιστη Ομήρου - προσπάθησαν να εντοπίσετε το σωστό σημείο εκκίνησης με τον τύμβο του Κουμ Τεπέ , το οποίο ήταν γνωστό ως «τύμβο του Αχιλλέα» κατά τη διάρκεια του 18 ου και 19 ου αιώνα , καθώς εξομοιώνει με την περιγραφή του Ομήρου. Δυστυχώς, οι ανασκαφές αποκάλυψαν ταφές που χρονολογούνται στην κλασική εποχή και όχι νωρίτερα. Δεν υπήρχαν ενδείξεις για τον τάφο ενός πολεμιστή.
Δεν απέχουν πολύ από το Kum Tepe στα νότια και κοντά στις αρχαίες αιολικές αποικίες του Σιγίου και του Αχίλλειου, οι αρχαιολόγοι ανασκάπτουν δύο ακόμα τύμβους: το Kesik Tepe , γνωστό ως ο τύμβος του Δημητρίου, και το Sivri Tepe . Κατά τη διάρκεια της Ελληνιστικής Εποχής και για πολλά χρόνια και μετά, και τα δύο μέρη με τη σειρά τους πίστευαν ότι ήταν ο τόπος που ο Αλέξανδρος είχε επισκεφθεί. Παρ 'όλα αυτά, ούτε θα μπορούσαν να επαληθευθούν ως τέτοια, σύμφωνα με τα ευρήματα.
Ένας τρίτος υποψήφιος τύμβος εμφανίστηκε κατά τη διάρκεια της ρωμαϊκής εποχής. Ο αυτοκράτορας Caracalla προσέφερε ένα χάλκινο άγαλμα για να τιμήσει τον Αχιλλέα στην αποκαλούμενη ταφή του, στο Üvecik Tepe , επτά χιλιόμετρα νότια της Τροίας. Επίσης θαφτεί εκεί ο φίλος του Φέστιος το 214 μ.Χ. Τα ευρήματα ήταν πολλά υποσχόμενα, δεδομένου ότι χρονολογούνται από την μυκηναϊκή εποχή, αλλά κανένα τεχνικό δεν είχε να κάνει με έναν βασιλιά-πολεμιστή και έναν ήρωα όπως ο Αχιλλέας.
Μια άλλη ιστορία στο "Aethiopis"
Το "Aethiopis" είναι ένα χαμένο παιχνίδι που αποδίδεται στον Αρκτίνο της Μιλήτου (760 - 740 π.Χ.). Μόνο τρία θραύσματα επιβίωσαν από τις αναφορές άλλων συγγραφέων. Το πρώτο, το οποίο βρίσκεται στο "Chrestomatheia" του Proclus, μας λέει μια άλλη ιστορία. Το τελετουργικό ταφής του Αχιλλέα έλαβε χώρα στην Τρόα, αλλά τα λείψανα του βρίσκονταν κάπου αλλού:
"Ο Αχιλλέας διώχνει τους Τρώες και, βιαστικά στην πόλη μαζί τους, σκοτώνεται από το Παρίσι ή τον Απόλλωνα. Έρχεται ένας μεγάλος αγώνας για το σώμα, ο Αίας παίρνει το σώμα και το μεταφέρει στα πλοία, ενώ ο Οδυσσέας απομακρύνει τον Τρωικό. Στη συνέχεια οι Αχαιοί θάβουν τον Αντίλωχο και βάζουν το σώμα του Αχιλλέα, ενώ η Θέτις, φτάνοντας με τις Μούσες και τις αδελφές της, περιμένει τον γιο της, τον οποίο μετά απομακρύνει από την πυρά και μεταφέρει στο Λευκό Νησί. Μετά από αυτό, οι Αχαινοί χτίζουν έναν τάφο και κρατούν παιχνίδια στην hono r. "
Λοιπόν, ο Arctinus συνέρχεται με τον Όμηρο ότι ο τύμβος του Αχιλλέα βρίσκεται κάπου στην Τρωάδα (σήμερα στη χερσόνησο Biga), αλλά τα απομεινάρια του δεν είναι. Ο Αχιλλέας θάφτηκε στο Λευκό Νησί της Εύξεινας Θάλασσας (Μαύρη Θάλασσα). Υπάρχει κάποια αλήθεια πίσω από την έκδοση του Arctinus; Υπάρχει ακόμη αυτό το νησί;
Πηγή: 
Όμηρος, Οδύσσεια 
Ευριπίδης, Ανδρομάχη και Ιφιγένεια στον Ταύρο 
Πλούταρχο, Παράλληλες Ζωές - Αλέξανδρος 
Τζόναθαν Σ. Μπούργκεσς - chs.harvard.edu
Hugh G. Evelyn-White, Ησίοδος, Ομηρικοί Ύμνοι και Ομηρική, Κλασσική Βιβλιοθήκη Loeb 1914
Ο χαμένος τάφος του Αχιλλέα - Μέρος δεύτερο


Νησί του Αχιλλέα
Το 1823, ο καπετάνιος Ν. D Kritsikii εξερεύνησε το ακατοίκητο νησί Zmeinyi στη Μαύρη Θάλασσα. Σχεδίασε το αρχαίο κτίριο που είχε δει, ακριβώς στη μέση του νησιού, και έκανε μια λίστα με όλα τα ευρήματά του. Ήξερε ήδη ότι αυτό ήταν το νησί "Leuce" ή "Achillea", το κέντρο της λατρείας του Αχιλλέα σύμφωνα με κάποιες αρχαίες πηγές . Ο ήρωας λατρευόταν από τους Μιλησιανούς άποικους ως «Ποντοκράτορας», ο Άρχοντας της Θάλασσας, και ο «Σωτήρας», ο Σωτήρας. Στην πραγματικότητα, ο Αχιλλέας ήταν μια θεότητα στον Πόντιο Όλμπια καθώς και σε άλλες ελληνικές αποικίες κοντά.
Στην «Ανδρομάχη» του Ευριπίδη, η θεά Θέτι, η μητέρα του Αχιλλέα, λέει στον σύζυγό της Πήλεους ότι θα μπορούσε να επισκεφτεί τον νεκρό γιο του στο σπίτι του στο Λευκό Νησί. Ο γεωγράφος Παυσανίας επιβεβαιώνει την ύπαρξη του ναού που αποτελεί και θεραπευτικό κέντρο που συνιστά η ίδια η Πυθία των Δελφών.
Ο ναός του Αχιλλέα
Η πιο ενημερωτική πηγή για το νησί του Αχιλλέα είναι "ο Περίπλος της Ιουδαϊκής Θάλασσας" του Αρριανού της Νικομήδειας.
Κάποιοι αποκαλούν αυτό το "νησί του Αχιλλέα". Άλλοι το αποκαλούν "ο δρόμος του Αχιλλέα". και άλλα "Λεύκα", λόγω του χρώματος του. Εκεί βρίσκεται ένας ναός και ένα ξύλινο άγαλμα του Αχιλλέα, αρχαίας κατασκευής. Είναι ακατοίκητο και βοσκότομο μόνο με λίγες κατσίκες, προσφορές προς τιμήν του Αχιλλέα από αυτούς που προσγειώνονται εκεί. Άλλες προσφορές βρίσκονται μέσα στο ναό, όπως τα κύπελλα, τα δαχτυλίδια και τα πολύτιμα πετράδια. Όλα αυτά είναι προσφορές στον Αχιλλέα.
Έγγραφα υπάρχουν επίσης, γραμμένα στα ελληνικά και τα λατινικά, στον έπαινο του Αχιλλέα και συνθέτονται σε διάφορα είδη μετρικών. Ορισμένοι είναι σε επαίνους του Πατρόκλου, ο οποίος είναι εξίσου σεβαστός από τους πιστούς του Αχιλλέα.
Αμέτρητα πουλιά κατοικούν σε αυτό το νησί, γλάρους, δύτες και κορίτσια. Αυτά τα πουλιά προστατεύουν τον ναό του Αχιλλέα. το πρωί, παίρνουν την πτήση τους και βυθίζουν τα φτερά τους με θαλασσινό νερό για να πετάξουν πίσω στο ναό και να τα πασπαλίσουν και να τα καθαρίσουν με τα φτερά τους.
Ο ναός χρησίμευσε επίσης ως Oracle. Οι επισκέπτες θα ταξιδεύουν στο νησί φέρνοντας ζώα για να θυσιάσουν ή να απελευθερωθούν προς τιμήν του Αχιλλέα. Ακόμα και εκείνοι που είναι υποχρεωμένοι από το άγχος του καιρού να προσγειωθούν στο νησί θα πληρώσουν για να θυσιάσουν ένα από τα ζώα του νησιού. Κατά την παρουσίασή του στο Oracle, εάν το ζώο προσπαθούσε να ξεφύγει, αυτό θα σήμαινε ότι η προσφερόμενη τιμή ήταν πολύ χαμηλή και θα αυξήσουν την προσφορά τους μέχρι το ζώο να παραμείνει ακίνητο. Ένας σημαντικός θησαυρός φυλάσσεται στο ναό ως αποτέλεσμα των προσφορών.
Ο Αχιλλέας λέγεται ότι εμφανίστηκε στον ύπνο των προσκυνητών του και επίσης των ναυτικών που πλέουν κοντά στην ακτή του νησιού. Μερικοί από αυτούς είδαν τα όνειρα του Αχιλλέα να τους δείχνουν το σωστό σημείο για να αγκυροβολήσουν και άλλοι ισχυρίστηκαν ότι είδαν τον Αχιλλέα να στέκεται στην πραγματικότητα στον ιστό, καθώς εμφανίστηκαν τα Διοσκάρια στα πλοία. Η μόνη διαφορά είναι ότι τα Dioscuri εμφανίστηκαν οπουδήποτε στη θάλασσα, όταν οι ναύτες χρειάζονταν προστασία, αλλά ο Αχιλλέας εμφανίστηκε μόνο σε όσους πλησίαζαν ή ταξίδευαν κοντά στο νησί του.


Το νησί των φιδιών στη σύγχρονη εποχή
Το 1788, ο Fiodor Ushacov κατέστρεψε τον τουρκικό ναυτικό κατά τη διάρκεια του Ρωσοτουρκικού πολέμου κοντά στις ακτές του νησιού, το οποίο ονομαζόταν τότε «Φιδονήσι», δηλαδή νησί φιδιών. Πενήντα χρόνια αργότερα, ο ιστορικός Ν. Μουρζακέβιτς επισκέφθηκε το νησί και είδε ένα φάρο, αλλά όχι ναό. Όλα όσα είχε δει στα σημειώματα και τα σχέδια του Κριτσίκι είχαν εξαφανιστεί. Ένας άλλος ιστορικός, ο Σεργκέι Σολοβιόφ, τον είχε προηγηθεί και συγκέντρωσε οτιδήποτε μπορούσε να βρει, υπέρ της Αρχαιολογικής Εταιρείας της Οδησσού Ουκρανίας, σήμερα μουσείου της πόλης.
Το 2008 ιδρύθηκε υποκατάστημα του Μουσείου στο νησί του Αχιλλέα, το οποίο σήμερα ονομάζεται Zmeinyi (Острів Зміїний), που σημαίνει νησί του φιδιού. Μπορείτε να δείτε εδώ την εντυπωσιακή συλλογή του από αντικείμενα που χρονολογούνται από τον 7 ο αιώνα. Τα περισσότερα από αυτά είναι αντικείμενα που σχετίζονται με τελετουργίες και προέρχονται από διαφορετικά εργαστήρια σε όλο τον κόσμο. Το μικρό χωριό των 100 ατόμων ονομάζεται Bile, δηλαδή "λευκό", και παρέχει μόνο ορισμένες στοιχειώδεις υπηρεσίες.
------------
Ίσως ο τάφος να χάθηκε για πάντα. Ίσως είναι κάπου εκεί έξω που περιμένει έναν νέο Schliemann που πρόκειται να αποκαλύψει την αλήθεια πίσω από τον μύθο. Ανεξάρτητα από το τι πρόκειται να συμβεί, ο Αχιλλέας στηρίζεται ειρηνικά μέσα στο μυαλό οποιουδήποτε έχει ακούσει ποτέ γι 'αυτόν σε όλο τον κόσμο. Ακριβώς όπως προέβλεπε ο Αγαμέμνων όταν συναντήθηκαν στον κάτω κόσμο:
 « Όχι ακόμη και στον θάνατο χάσατε το όνομά σας, αλλά θα πρέπει να κρατάτε την ευγενική φήμη σας για πάντα ανάμεσα στην ανθρωπότητα »


Πηγές: 
Όμηρος, Οδύσσεια 
Ευριπίδης, Ανδρομάχη και Ιφιγένεια στον Ταύρο 
Πλούταρχο, Παράλληλες ζωές - Αλέξανδρος 
Αριάνς, Περίπλους του Ευξείνου Πόντου Προκλό 

Αρχαίοι πολιτισμοί Χριστοματίας από τη Σκυθία στη Σιβηρία
Κουκ, ΤΖ 1973. Η Τρωάδα. Οξφόρδη

πηγη grethexis.com
Σας προσκαλώ να εγγραφείτε στο νέο κανάλι μου στο you tube
Να το στηρίξετε και να έχετε έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση.
Όπως επίσης μπορείτε να μου στέλνετε στο mail μου dsgroupmedia@gmail.com   τα  video σας να τα ανεβάζουμε άμεσα.

Αν σας άρεσε το άρθρο κάντε ένα like, κοινοποιήστε το στους φίλους σας και μοιραστείτε μαζί τους την γνώση 

Δεν υπάρχουν σχόλια

Αφήστε το σχόλιό σας ή κάνετε την αρχή σε μία συζήτηση

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.