Δευτέρα, 28 Ιουνίου 2021

Το ιερό των Καβείρων στη Θήβα


 Το ιερό των Καβείρων στη Θήβα

Το ιερό των Καβείρων τοποθετείται 8 χλμ. δυτικά της Θήβας. Ηταν αφιερωμένο σε δύο θεότητες άγνωστης προέλευσης, τον Κάβειρο και τον Παίδα, στους οποίους η Δήμητρα αποκάλυψε κάποιες μυστικές τελετές που αποσκοπούσαν την ενίσχυση της παντοειδούς γονιμότητας (καρπών, ζώων, ανθρώπων). Οι Κάβειροι λατρεύονταν ως προστάτες του αμπελιού και της ευγονίας των ζώων, γι'αυτό και βρέθηκαν εκεί πάνω από 1400 ζωϊκές απεικονίσεις ταύρων. Η λατρεία στο ιερό αρχίζει τουλάχιστον από την αρχαϊκή περίοδο (700-500 π.Χ.) και συνεχίζεται αδιάσπαστη ως τα ρωμαϊκά μεταχριστιανικά χρόνια (4ος αιώνας. μ.Χ.). Τυπική είναι ακόμη και η κεραμεική του ιερού, κυρίως κάνθαροι, που διακοσμούνται με γκροτέσκες μορφές. Η εύρεση ωστόσο λιγοστών νεολιθικών οστράκων (6000-3000 π.Χ.) κάτω από το ναό αποδεικνύει μία ακόμη πρωιμότερη κατοίκηση στο χώρο, προτού αυτός μετατραπεί σε θρησκευτικό κέντρο.
Το ιερό αποκαλύφθηκε τυχαία το 1887, όταν μολύβδινα ειδώλια ταύρων που προέρχονταν από την περιοχή βρέθηκαν να πωλούνται στην αγορά της Αθήνας. Η ανασκαφή του Καβειρείου έγινε το 1888-9 από το Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο υπό τους P. Wolters, W. Doerpfeld, W. Judeich, H. Winnefeld, F. Winter ενώ η G. Bruns συνέχισε το 1956, 1959, 1962 και 1964-6. Μικρή συμπληρωματική ανασκαφή έγινε το 1971.
Στο διάστημα 1993-94 έγιναν στερεωτικές εργασίες στον κτιστό περίβολο του θεατρικού κοίλου που κινδύνευε από κατολίσθηση από τα νερά της βροχής. Το 2014 ξεκίνησαν εργασίες καθαρισμού και εκ νέου αποκάλυψης των μνημείων με τη σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, καθώς το μεγαλύτερο τμήμα της παλαιάς ανασκαφής παρέμενε κάτω από νεώτερες προσχώσεις του παρακείμενου ρέματος. Οι εργασίες το 2014 απεκάλυψαν εκ νέου τον βωμό και τις κατώτερα έδρανα του θεάτρου.
The Sanctuary of the Kabeiroi in Thebes
The sanctuary of the Kabeiroi is situated 8 km west of Thebes. It was devoted to 2 deities, Kabeiros and Pais, both of unknown origin, to which Demeter revealed mysteries aiming at reinforcing the fertility of nature animals and human beings. The Kabeiroi were worshiped as protectors of vineyards and animal fertility; associated are 1400 representations of bulls found at the site. The cult in the sanctuary began in the archaic period (700-500 B.C.) and continued until late antiquity (4th c. A.D.). The pots on the sanctuary bear typical decoration with grotesque caricatured figures. Some neolithic (6000-3000 B.C.) sherds from beneath the temple attest an earlier occupation of the site, before its use as a religious center.
In 1887 the Kabirion was discovered due to a chance find of bronze statuettes. It was exclusively excavated in 1888-9 by the German Archaeological Institute (P. Wolters, W. Dorpfeld, W. Judeich, H. Winnefeld, F. Winter) and G. Bruns continued in 1956, 1959,1962 and 1964-6. A supplementary excavation took place in 1971. (G. Bruns and P. Wolters, Das Kabiren-Heiligtum bei Theben, Berlin 1940 - W. Heyder - A. Mallwitz, Die Bauten und Kabiren-Heiligtum bei Theben 1978).
In 1993-94 restoration works were undertaken in the enclosure wall of the cavea which was endangered due to rainwater.
Πηγή: ΥΠΠΟ, culture.gov.gr
Source: Ministry of Culture, culture.gov.gr

http://thiva-press.blogspot.com/2008/10/blog-post_26.html



Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας ή κάνετε την αρχή σε μία συζήτηση

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Δημοφιλείς κατηγορίες

...
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες του blog μας

Whatsapp Button works on Mobile Device only