Πέμπτη, 15 Ιουλίου 2021

Ελληνικές αίθουσες του Αρχαιολογικού Μουσείου της Μαδρίτης


 Η παρουσία του θεού Διονύσου αντιπροσωπεύεται πολύ καλά στην Ελληνικές αίθουσες του Αρχαιολογικού Μουσείου της Μαδρίτης. Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, σε μια χώρα που λατρεύει το θέατρο και το κρασί. Μεταξύ αυτά είναι ο αμφορέας της φωτογραφία που αποδίδεται το Ζωγράφο τoυ Αντιμένη και χρονολογείται στο 520 π.Χ.

Υ καλλιέργεια της αμπέλου, η δημιουργία του κρασιού από το σταφύλι και οι επιπτώσεις από την οινοποσία στον ανθρώπινο οργανισμό πάντα προκαλούσαν δέος στον άνθρωπο και για αυτό συνδέθηκαν με το Θείο. Στην αρχαιότητα ο θεός που συνδεόταν με το κρασί ήταν ο Διόνυσος, ένας θεός αγροτικός, που λατρεύτηκε ιδιαίτερα στη Μακεδονία και στη Θράκη, όπου το Δωδεκάθεο δεν ήταν τόσο διαδεδομένο, όσο στη νότιο Ελλάδα.
Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι το κρασί ήταν το δώρο του θεού Διονύσου στους ανθρώπους. Γιος του Δία και της Σεμέλης, ο Διόνυσος παρουσιάζεται στην ελληνική μυθολογία ως αιώνιος έφηβος που πάσχει, πεθαίνει και ανασταίνεται.
Ήταν ο θεός που συμβόλιζε τη ζωή του αμπελιού και την περιπέτεια της φύσης. Η οργιαστική λατρεία του επηρέασε τον ελληνικό πολιτισμό και συνδέθηκε με μία από τις αρτιότερες μορφές του ελληνικού λόγου, το δράμα.
Ο ζωγράφος του Αντιμένη ήταν αγγειογράφος στην Αρχαία Ελλάδα, με δραστηριότητα την εποχή 530-510 π.Χ. Θεωρείται ένας από τους τελευταίους σημαντικούς αγγειογράφους που χρησιμοποιούσε τον μελανόμορφο ρυθμό, σε μια εποχή που άλλοι καλλιτέχνες είχαν αρχίσει να χρησιμοποιούν την τότε νέα τεχνική του ερυθρόμορφου ρυθμού.

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας ή κάνετε την αρχή σε μία συζήτηση

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Δημοφιλείς κατηγορίες

...
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες του blog μας

Whatsapp Button works on Mobile Device only