Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2017

Γιατί ο τουρισμός δεν πρέπει να μπει στον αυτόματο πιλότο


O ελληνικός τουρισμός βρίσκεται σε μια κρίσιμη χρονική συγκυρία που θα καθορίσει την εξέλιξή του για τα επόμενα χρόνια. Σήμερα, σε μια περίοδο που όλοι πανηγυρίζουν τις μεγάλες...
επιτυχίες και τα ιστορικά ρεκόρ αφίξεων, είναι ο κατάλληλος χρόνος για να αξιολογήσουμε τα μέχρι στιγμής δεδομένα και να προχωρήσουμε στα επόμενα καθοριστικά βήματα που θα μας κάνουν ακόμα πιο ισχυρούς, ακόμα πιο ανταγωνιστικούς στο διεθνές περιβάλλον. Αυτό που καταρχήν χρειάζεται είναι να δούμε τη μεγάλη εικόνα. Να ξεφύγουμε από τις μονοσήμαντες και αποσπασματικές αναγνώσεις στοιχείων που δεν λένε πάντα ολόκληρη την αλήθεια. Να μην στεκόμαστε μόνο στον απόλυτο αριθμό των αφίξεων, και να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση και ιδιαίτερη προσοχή σε δείκτες όπως είναι τα έσοδα για παράδειγμα, δείκτες που δημιουργούν βάσιμες ανησυχίες για το μέλλον. Ο τουρισμός δεν μπορεί και δεν πρέπει να μπει στον αυτόματο πιλότο. Μια σειρά σημαντικών ζητημάτων όπως είναι η μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων που διαρκώς αυξάνονται, η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος, η οριστική επίλυση του χωροταξικού ζητήματος, η ευέλικτη πολιτική για τα κόκκινα δάνεια στις τουριστικές επιχειρήσεις, ο σχεδιασμός κινήτρων για την προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων πρέπει να βρουν άμεση λύση.

Με βάση όλα τα παραπάνω, ο στόχος μας για τα επόμενα χρόνια είναι ξεκάθαρος. Να σταθεροποιηθούμε ψηλά, στις μεγάλες και ώριμες τουριστικές δυνάμεις του κόσμου, προσφέροντας ένα υψηλού επιπέδου τουριστικό προϊόν. Για αυτό το λόγο δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην υλοποίηση του σχεδίου μας για μια ολιστική βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού. Για μία ουσιαστική διασύνδεσή του με κομβικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, όπως για παράδειγμα αυτός της αγροδιατροφής και του πολιτισμού. Ολιστική και βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού σημαίνει ότι η στρατηγική μας κατεύθυνση θα στηριχθεί στα μοναδικά συγκριτικά πλεονεκτήματα τα οποία έχουμε. Τον φυσικό μας πλούτο, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον, τη μοναδική μας πολιτιστική κληρονομιά που χρειάζεται φροντίδα και σχέδιο για την αξιοποίηση της, την ποιότητα των υπηρεσιών και των προϊόντων μας, την αυθεντική έννοια της φιλοξενίας που προσφέρουμε σε κάθε επισκέπτη, το ανθρώπινο δυναμικό που μας ξεχωρίζει αισθητά από τους περισσότερους ανταγωνιστές μας. Όλα τα παραπάνω αποτελούν μια αλληλένδετη αλυσίδα. Όλα μαζί συνθέτουν το μοναδικό μας προϊόν που μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερο, ακόμα πιο αποτελεσματικό και ανταγωνιστικό. Αρκεί να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις, να κινηθούμε γρήγορα και αποφασιστικά. Για να επιτευχθούν όλοι οι παραπάνω στόχοι χρειάζονται συγκεκριμένες και συντονισμένες κινήσεις. Ένα πλέγμα πρωτοβουλιών από την πολιτεία και από τον ιδιωτικό τομέα, που θα λύσουν μεγάλα ζητήματα που συσσωρεύονται και πάλι μπροστά μας.

Ο τουρισμός, μπορεί και πρέπει να αποτελέσει για ακόμα μια φορά την κινητήρια δύναμη για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Μια συλλογική εθνική προσπάθεια, για να βγούμε επιτέλους από την κρίση που μαστίζει τη χώρα μας τα τελευταία χρόνια.

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας ή κάνετε την αρχή σε μία συζήτηση

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Δημοφιλείς κατηγορίες

...
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες του blog μας

Whatsapp Button works on Mobile Device only