Πέμπτη 19 Απριλίου 2018

Πράσινο φως για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος


Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πήρε ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, ανοίγοντας πλέον το δρόμο για την κατασκευή του.

Υπενθυμίζεται ότι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας- Πύργου, μήκους 75 χλμ, ήταν αρχικά κομμάτι της οδικής παραχώρησης στην Ολυμπία Οδό. Ωστόσο το έργο «κόπηκε» με την αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης στα τέλη του 2013. Κατόπιν το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να το προκηρύξει αρχικά ως αυτοτελές έργο  και αργότερα χωρισμένο σε 8 εργολαβίες (επί υπουργίας Χρ. Σπίρτζη).

Η 8η εργολαβία ανατέθηκε στην ιταλική GD Infrastrutture, η οποία συνεργάζεται στην Ελλάδα με τη Μηχανική.

Στους τέσσερις πρώτους διαγωνισμός, προσωρινός μειοδότης έχει ανακηρυχτεί η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών του ομίλου Καλογρίτσα.

Στον πέμπτο διαγωνισμό, η κοινοπραξία Ξανθάκης – ΙΝΤΕΡΚΑΤ, στον 6ο διαγωνισμό η GD Infrastrutture και στον έβδομο η ΙΝΤΕΡΚΑΤ.

Με τη σημερινή απόφαση, ανοίγει πλέον ο δρόμος για την υπογραφή των συμβάσεων, με το χρόνο ολοκλήρωσης του έργου να εκτιμάται στους 42 μήνες (3,5 χρόνια).

Υπενθυμίζεται ότι το Πάτρα - Πύργος χωρίζεται τεχνικά σε 27 υποέργα: 8 κύριες συμβάσεις, 10 συμβάσεις προαίρεσης (επέκταση σε άλλα τεχνικά έργα), δύο συμβάσεις για αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες, απαλλοτριώσεις, ΟΚΩ, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου (SCADA), την κατασκευή χώρων υγιεινής στα πάρκινγκ, τον τεχνικό σύμβουλο και τις δράσεις δημοσιότητας. Η κύρια αιτία καθυστέρησης στην έγκριση του έργου από την Ε.Ε. δεν ήταν τόσο ο τεμαχισμός του έργου, όσο η χαμηλή του κυκλοφορία, καθώς η Ε.Ε. έπρεπε να πεισθεί για τη χρησιμότητα της επένδυσης.

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας ή κάνετε την αρχή σε μία συζήτηση

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Δημοφιλείς κατηγορίες

...
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες του blog μας

Whatsapp Button works on Mobile Device only