Η απόλυτη ''χρονομηχανή'' περιήγησης στην αρχαία Αθήνα την χρυσή εποχή του Περικλέους αλλά και κατά τον Πελοποννησιακό πόλεμο .
Η εμπειρία είναι συναρπαστική καθώς η δημιουργική ομάδα της Ubisoft στα στούντιο του Κεμπέκ έκανε εξαιρετική δουλεία δίνοντας απίστευτη έμφαση στην αισθητική τελειότητα και όσο το δυνατό βέβαια στην ιστορική ακρίβεια .
Με την Ubisoft να μετρά 11 χρόνια από Assassin’s Creed τίτλους, είναι δεδομένο πως μπορούμε να μιλήσουμε για τεράστια εμπειρία, η οποία αντικατοπτρίζεται μεταξύ άλλων και στην δημιουργία των διάφορων κόσμων που συναντούμε στο εκάστοτε παιχνίδι. Με το Odyssey, η Ubisoft Quebec έχει δώσει ψυχή, σώμα και skill για να αποδώσει όσο γίνεται καλύτερα την αρχαία Ελλάδα, και πιο συγκεκριμένα το στολίδι της εποχής, την πόλη της Αθήνας.
"Είναι αυτή η ακμάζουσα πόλη της αρχαιότητας" λέει ο Creative Director του Odyssey, Jonathan Dumont, κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης συνέντευξης: "Προσπαθήσαμε να τη φανταστούμε ως πόλη του φωτός, ως πόλη του μέλλοντος, γι τους παίκτες". Ως πολιτιστικός, κοινωνικός και πολιτικός κόμβος του ελληνικού κόσμου, η Αθήνα ήταν πολλά πράγματα για πολλούς ανθρώπους. Ένα εμπορικό λιμάνι, κέντρο ακαδημαϊκών και φιλοσόφων, καλλιτεχνικό καταφύγιο ή μια εστία πολιτικής επανάστασης και πολλά άλλα. Η πολυμορφία του 430 π.Χ. στην Αθήνα είναι δύσκολο να αποδοθεί. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι, ενώ ήταν μία από τις πιο γνωστές πόλεις της εποχής, είχε ήδη υπάρξει για χιλιάδες χρόνια, αλλάζοντας συνεχώς χέρια μεταξύ ηγετών και κοινωνιών, και θα υπήρχε για χιλιάδες χρόνια ακόμα, πριν οι ερευνητικές ομάδες της Ubisoft να αρχίσουν να το εξερευνούν.
Μιλώντας στον Ben Hall, τον World Director του παιχνιδιού και την ιστορικό τους, Stéphanie-Anne Ruatta, ο Hall φαίνεται να την έβαλε να "περάσει τον κόσμο από κόσκινο", εξηγώντας ότι "έπρεπε να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε ποια μέρη του ήταν σύγχρονα στην εποχή μας, επειδή...έχει χτιστεί από πολλούς διαφορετικούς πολιτισμούς κατά τη διάρκεια των ετών, που ήταν σημαντικό για εμάς να καταλάβουμε ποιο μέρος αυτού του πολιτισμού ήταν το σωστό για εμάς. "Έπρεπε να χαλάσω πολλά όνειρα", είπε η Ruatta. Οι δύο εξήγησαν πώς οι ομάδες τους δημιούργησαν την εκδοχή της αρχαίας Αθήνας, με σχεδιαγράμματα και πληροφορίες από όσες πηγές θα μπορούσαν να θεωρήσουν ακριβείς. Είναι απίστευτα ασαφή τα έργα που γράφονται για τους αγρότες σε συγκεκριμένα μέρη της πόλης και βλέποντας τους να εξηγούν την έρευνά τους, νιώσαμε ότι ακούμε ένα παιδί να περιγράφει την αγαπημένη του ταινία. Ο Hall δήλωσε ότι ο απώτερος στόχος ήταν "να σιγουρευτούμε ότι δημιουργούμε την πιο αυθεντική Ελλάδα που μπορούμε, αλλά παράλληλα να την κάνουμε όμορφη και διασκεδαστική".
Σε αυτό το σημείο, οι Hall και Ruatta συνέχισαν να μιλούν για τον σκοπό και τη λειτουργία κάθε περιοχής της πόλης που είχαν αναδημιουργήσει, παρέχοντας αυτό που μπορεί να χαρακτηριστεί ως η πιο συνοπτική ιστορική περιοδεία της Αθήνας. Ξεκίνησαν από το φημισμένο λιμάνι του Πειραιά, καθώς αποτελεί ένα από τα παλαιότερα λιμάνια της γης και ένα που χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα. Στην συνέχεια προχώρησαν στα εξωτερικά τείχη της πόλης, που χρησίμευαν ενάντια στις επιθέσεις της Σπάρτης. Έπειτα πέρασαν από τον Ναό του Ηφαίστου στις περιοχές των τεχνιτών, όπου οι γλύπτες μαρμάρων και οι αγγειοπλάστες δημιουργούσαν τα προϊόντα τους για επίδειξη ή να τα χρησιμοποιήσουν για διάφορους άλλους σκοπούς στην Ελλάδα.
"Θέλαμε να δείξουμε το πώς εργάζονταν οι άνθρωποι και τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν", δήλωσε ο Hall καθώς κατευθύνει την ηρωίδα, Κασσάνδρα, μέσω της περιοχής των μαρμαράδων, όπου η πέτρα δέχεται επεξεργασία και διαμορφώνεται σε σκαλισμένα και περίπλοκα λεπτομερή αγάλματα, πριν αυτά ζωγραφιστούν και φορτωθούν σε πλοία ή καροτσάκια. "Η πόλη έσπασε σε διαφορετικά θεματικά πεδία... Η Ελλάδα δεν είναι το λευκό και το κρύο που απεικονίζεται συχνά. Είναι αντίθετα πολύ "ζωηρή" και λαμπερή και θέλαμε να σιγουρευτούμε ότι αντανακλάται αυτό στον κόσμο, καθώς ταξιδεύετε", λέει ο Hall. Τονίζει, ότι δίνοντας σε κάθε περιοχή της πόλης την δική της εμβληματική "απόχρωση", δεν την καθιστά απλώς μια αισθητική επιλογή. "Ένας παίκτης μπορεί να καταλάβει...Είμαι τώρα σε αυτή η περιοχή και αυτό που βλέπω γύρω μου με βοηθά να ορίσω πού είμαι στον κόσμο..." Η Αθήνα είναι μια από τις παλαιότερες πόλεις, έχει μια ιστορία και ένα στοιχείο χάους στον τρόπο που έχει φτιαχτεί. Έτσι θέλαμε να το φανταστούμε... Αλλά αν είναι πολύ χαοτικό, θα είναι αδύνατο να μάθεις, αδύνατο να πλοηγηθείς και αδύνατο να την καταλάβεις".
Καθώς ταξιδεύαμε στην πόλη, είδαμε την Αγορά, όπου οι πολίτες έρχονταν για να εμπορεύονται αγαθά ή να υποστηρίξουν τη φιλοσοφία ή την Πνύκα, της οποίας η φημισμένη θέα στην πόλη χρησίμευε ως σκηνικό για πολιτικές ομιλίες. Η Αθήνα αυτής της εποχής ήταν μια πόλη που ενσωματώνει μια παράξενη διχοτόμηση ιδεών. Η αρχαία Ελλάδα είναι, τελικά, σχεδόν συνώνυμη με την ίδρυση της δημοκρατίας και της φιλοσοφίας όπως την ξέρουμε, μαζί με τις (τότε) επαναστατικές ιατρικές και επιστημονικές τεχνικές. Όμως κάθε δομή, άγαλμα και προφορά αποκαλύπτουν μια κοινωνία που απολαμβάνει πλήρως τους μύθους των Θεών τους.
"Ο στόχος ήταν να γίνει ένας τεράστιος αρχαίος ελληνικός κόσμος που βασίζεται στην ιστορία και στη συνέχεια βυθίζεται στους μύθους", λέει ο Hall. "Αυτό είναι που προσπαθήσαμε να κάνουμε. Η αντίθεση περνάει μέσα από τους πυλώνες του παιχνιδιού, σε όλη τη διάρκειά του." Μπορείτε να το δείτε σε όλο το Odyssey, καθώς το κεντρικό θέμα της ιστορίας είναι η αρχή της σύγκρουσης μεταξύ Τάξης και Χάους. "Ήταν εξαιρετικά σημαντικό", συνεχίζει ο Hall, "επειδή οι Αρχαίοι Έλληνες πίστευαν πραγματικά ότι ο κόσμος τους δημιουργήθηκε από τους θεούς, θέλαμε να προσπαθήσουμε να το απεικονίσουμε όσο καλύτερα γίνεται."
Το να δείτε αυτή τη διχοτόμηση σε δράση είναι εφικτό σε όλη την Αθήνα, αλλά δεν είναι πιο εμφανής από ό,τι στον Παρθενώνα, όπου ένα ιερό της Αθηνάς διαθέτει ένα τεράστιο άγαλμα ελεφαντόδοντου της θεάς, που στέκεται πάνω από μια πισίνα. Ωστόσο, αυτό που η ομάδα πίστευε ότι ήταν μια αισθητική επιλογή, ήταν στην πραγματικότητα ένας έξυπνος τρόπος συντήρησης του αγάλματος. Το ελεφαντόδοντο είναι οργανικό υλικό και κινδυνεύει να ραγίσει ή να σπάσει όταν παραμείνει σε πολύ στεγνό κλίμα. Έτσι, η "πισίνα" δεν ήταν εκεί για να χρησιμεύσει ως καλαίσθητο σημείο προσευχής, αλλά ήταν εκεί για να ρυθμίζει την υγρασία μέσα στο ναό.
Φυσικά, μερικές φορές αυτές οι ενδιαφέρουσες πραγματικότητες δεν είναι απαραιτήτως οι πιο οπτικά ή αφηγηματικά ενδιαφέροντες. Αφού έμαθαν για ένα αρχαίο μνημείο που είναι γνωστό ως ο Ναός των Δώδεκα Θεών, ο Hall δηλώνει ότι η ομάδα ήταν ενθουσιασμένη για τις δυνατότητες σχεδιασμού για μια τέτοια μεγαλοπρεπή τοποθεσία. Ωστόσο, σύμφωνα με την Ruatta, ο "Ναός" δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο. Ένα τοπικό ορόσημο που χρησιμοποιείται ως τόπος συνάντησης από ανθρώπους που ζουν κοντά". Ο Hall δήλωσε: "Οι άνθρωποι το γνώριζαν, οπότε ακόμα και αν δεν είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο, ήταν σημαντικό να το κάνουμε σωστά".
Σίγουρα αυτές οι μικρές λεπτομέρειες θα μας κάνουν να αγαπήσουμε το παιχνίδι, ακόμα και αν είναι αναπαράσταση δεν είναι ακριβείς και έχεις ορισμένες ελλείψεις.
Πηγή: IGN Greece
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας ή κάνετε την αρχή σε μία συζήτηση
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.