Ετρουσκική τέχνη στυλ είναι σχετικά άγνωστο στο σύγχρονο αναγνώστη, σε σύγκριση με την ελληνική και ρωμαϊκή τέχνη, για διάφορους λόγους. Οι μορφές ετρουσκική τέχνη χαρακτηριστεί σε γενικές γραμμές ότι ανήκουν στην αρχαϊκή περίοδο στη Μεσόγειο, πρώτες μορφές τους περίπου παρόμοια περίοδο με την Γεωμετρική περίοδο στην Ελλάδα (900-700 π.Χ.). Τα ελάχιστα σωζόμενα δείγματα της ετρουσκική γλώσσα γραμμένο στα ελληνικά γράμματα, και τα περισσότερα από αυτά που γνωρίζουμε από αυτά είναι επιτάφιοι? Στην πραγματικότητα, τα περισσότερα από αυτά που γνωρίζουμε ετρούσκοι σε όλα είναι από ταφικά σύνολα και όχι από την εγχώρια ή θρησκευτικά κτίρια.
Αλλά ετρουσκική τέχνη είναι έντονη και ζωντανή, και πολύ διαφορετική από εκείνη της αρχαϊκής Ελλάδα, με γεύσεις από την προέλευσή του.
Ποιοι ήταν οι Ετρούσκοι;
Οι πρόγονοι των Ετρούσκων προσγειώθηκε στη δυτική ακτή της ιταλικής χερσονήσου, ίσως ήδη από την Τελική Εποχή του Χαλκού, 12ος-10ος π.Χ. αιώνα (που ονομάζεται Proto-Villanovan πολιτισμό), και κατά πάσα πιθανότητα ήρθε ως έμποροι από την ανατολική Μεσόγειο. Τι μελετητές εντοπίζουν και η ετρουσκική πολιτισμού ξεκινά κατά τη διάρκεια της Εποχής του Σιδήρου , περίπου 850 BCE.
Για τρεις γενιές τον 6ο αιώνα π.Χ., οι Ετρούσκοι διέπεται Ρώμη μέσω των βασιλέων Ταρκύνιο? ήταν το απόγειο της εμπορικής και στρατιωτικής τους δύναμης. Με την BCE 5ου αιώνα είχαν αποικίσει το μεγαλύτερο μέρος της Ιταλίας, και από τότε ήταν μια ομοσπονδία 12 μεγάλες πόλεις. Οι Ρωμαίοι κατέλαβαν την ετρουσκική πρωτεύουσα της Βήιοι το 396 π.Χ. και οι Ετρούσκοι έχασε την εξουσία μετά από αυτό? από 100 π.Χ., Ρώμη είχε κατακτήσει ή να απορροφηθεί το μεγαλύτερο μέρος των Ετρούσκων πόλεις, αν και η θρησκεία τους, την τέχνη, και τη γλώσσα συνέχισε να επηρεάζει τη Ρώμη για πολλά χρόνια.
Ετρουσκική τέχνη Χρονολόγηση
Αρχαιολογικό Μουσείο Lattara. Sabin Paul Croce
Η ιστορία της τέχνης χρονολόγηση των Ετρούσκων είναι ελαφρώς διαφορετική από την οικονομική και πολιτική χρονολόγιο, που περιγράφονται αλλού.
Proto-ετρουσκική ή Villanova Περιόδου , 850-700 π.Χ.. Η πιο χαρακτηριστική ετρουσκική στυλ είναι στην ανθρώπινη μορφή, τα άτομα με ευρεία ώμους, σφήκα-όπως μέση, και μυϊκή μοσχάρια. Έχουν οβάλ κεφάλια, κλίση μάτια, έντονη μύτη, και ανάποδου γωνίες των στόμα. Τα χέρια τους που συνδέονται με τις πλευρές και τα πόδια φαίνονται παράλληλα το ένα με το άλλο, όπως αιγυπτιακή τέχνη κάνει. Τα άλογα και τα πουλιά του νερού ήταν δημοφιλή μοτίβα? στρατιώτες είχαν υψηλή κράνη με κορυφές τρίχες αλόγου, και συχνά τα αντικείμενα διακοσμημένα με γεωμετρικά κουκκίδες, τεθλασμένες γραμμές και κύκλους, σπείρες, cross-καταπακτές, σχέδια αυγό και μαιάνδρους. Το διακριτικό στυλ κεραμικής της περιόδου είναι ένα γκριζωπό μαύρο υγιεινής που ονομάζεται impasto italico .
Μέση ετρουσκική ή « ανατολίζουσας περιόδου .» 700-650 BCE. Η τέχνη και τον πολιτισμό αυτής της περιόδου ήταν «ανατολίζον» από την εντατική επιρροή από την ανατολική Μεσόγειο. Το λιοντάρι και γρύπα αντικαταστήσει τα άλογα και τα πουλιά του νερού ως κυρίαρχο σύμβολα, και συχνά υπάρχουν δύο κεφάλια ζώων. Οι άνθρωποι που απεικονίζεται με ένα λεπτομερή άρθρωση των μυών, και τα μαλλιά τους είναι συχνά διατεταγμένες σε ζώνες. Το πρωτεύον κεραμικό στυλ ονομάζεται κεραμικής bucchero Nero , γκριζωπό impasto πηλό με ένα βαθύ μαύρο χρώμα.
Αργά ετρουσκική / Κλασική Περίοδο , 650-330 π.Χ.. Η εισροή των ελληνικών ιδεών και ίσως τεχνίτες επηρέασαν τις ετρουσκική μορφές τέχνης στα τέλη της δεκαετίας ετρουσκική περίοδο, και μέχρι το τέλος αυτής της περιόδου, δεν είχε αρχίσει μια αργή απώλεια των Ετρούσκων στυλ από τους Ρωμαίους. Οι περισσότεροι χάλκινα κάτοπτρα έγιναν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου? περισσότερα χάλκινα κάτοπτρα έγιναν από τους Ετρούσκους από τους Έλληνες. Το καθοριστικό ετρουσκική στυλ κεραμικής είναι Idria ceretane , παρόμοια με την ελληνική αττικής κεραμικής.
Etrusco-Ελληνιστική Περίοδο, 330 - 100 π.Χ.. Η περίοδος της αργής μείωσης των Ετρούσκων συνεχίζεται, η Ρώμη αναλαμβάνει την ιταλική χερσόνησο. Κεραμικά γίνει κυριαρχείται από μαζικής παραγωγής κεραμικής, ιδιαίτερα κεραμική μαύρο γυαλιστερό γνωστή ως Malacena Ware, αν και μερικές χρηστικό αρτοσκευάσματα εξακολουθεί να γίνεται τοπικά. Μερικά εντυπωσιακά χάλκινα μετάλλια με τη μορφή χαραγμένο καθρέφτες, μανουάλια, και θυμιατήρια αντικατοπτρίζουν αυξανόμενη ρωμαϊκή επιρροή.
Τοιχογραφίες ετρουσκική Wall
Etruscan μουσικούς, αναπαραγωγή ενός 5ου τοιχογραφία αι στο μνημείο του Leopard σε Tarquinia. Getty Images / Ιδιωτική Συλλογή
Το πιο πληροφορίες που έχουμε για την ετρουσκική κοινωνίας προέρχεται από λαμπρά τοιχογραφίες στο εσωτερικό της λαξευτοί τάφοι χρονολογούνται μεταξύ του 7ου-2ο αιώνα π.Χ.. Έξι χιλιάδες τάφους των Ετρούσκων έχουν βρεθεί μέχρι σήμερα? μόνο περίπου 180 έχουν τοιχογραφίες, γι ‘αυτό ήταν σαφώς περιορισμένες στην ελίτ άτομα. Μερικά από τα καλύτερα παραδείγματα είναι Ταρκίνια, Praeneste στο Λάτιο (η Barberini και Bernardini τάφοι), Caere στην ετρουσκική ακτή (ο τάφος Regolini-Galassi), και οι πλούσιοι τάφοι κύκλο της Vetulonia.
Οι πίνακες πολύχρωμη τοίχωμα ενίοτε διατυπώνονται στα ορθογώνια πλαίσια τερακότα, που μετρά περίπου 21 ίντσες (50 εκατοστά) πλάτος και 3,3 έως 4 πόδια (1.-1.2 μ) υψηλά. Οι πινακίδες αυτές βρέθηκαν σε τάφους ελίτ στη νεκρόπολη της Cerveteri (Caere), σε δωμάτια που πιστεύεται ότι είναι απομιμήσεις από το σπίτι του θανόντος.
χαραγμένο Καθρέπτες
Χάλκινο ετρουσκική καθρέφτη που απεικονίζει καθιστή Μελέαγρου που περιβάλλεται από τον Μενέλαο, Κάστωρ και Πολυδεύκης. 330-320 π.Χ. 18 εκατοστά. Αρχαιολογικό Μουσείο, αρ. 604, Φλωρεντία, Ιταλία. Getty Images / Leemage / Corbin
Ένα σημαντικό στοιχείο της ετρουσκική τέχνη ήταν το χαραγμένο καθρέφτης: οι Έλληνες είχαν επίσης καθρέφτη αλλά ήταν πολύ λιγότερα και σπάνια χαραγμένο. Περισσότεροι από 3.500 ετρουσκική καθρέφτες έχουν βρεθεί στο πλαίσιο ταφικά χρονολογείται στον 4ο αιώνα π.Χ. ή αργότερα? τα περισσότερα από αυτά είναι χαραγμένο με πολύπλοκες σκηνές των ανθρώπων και της ζωής των φυτών. Το θέμα είναι συχνά από την ελληνική μυθολογία, αλλά η θεραπεία, εικονογραφία και το ύφος, είναι απολύτως Ετρούσκων.
Οι πλάτες των καθρεπτών έγιναν από μπρούντζο, σε σχήμα στρογγυλό κουτί ή επίπεδη με μια λαβή. Η αντανακλώντας πλευρά ήταν τυπικά κατασκευασμένα από ένα συνδυασμό του κασσίτερου και χαλκού, αλλά υπάρχει μια αυξανόμενη ποσοστό μολύβδου την πάροδο του χρόνου. Όσοι αυτών που προορίζονται για κηδείες σημειώνονται με την ετρουσκική λέξη su Θina , μερικές φορές επάνω στο ανακλαστικό πλευρά καθιστά άχρηστο ως καθρέφτης. Μερικές καθρέφτες επίσης σκόπιμα ραγισμένο ή σπασμένο πριν είχαν τοποθετηθεί σε τάφους.
λιτανείες
Ετρουσκική τερακότα λαιμού-αμφορέας (βάζο), ca. 575-550 BC, μελανόμορφη. Άνω διάζωμα, πομπή των Κενταύρων? κατώτερο διάζωμα, πομπή των λιοντάρια. Η Met Mueum / Rogers Ταμείο, 1955
Ένα εικονική χαρακτηριστικό της ετρουσκική τέχνη είναι ένα πομπή-a σειρά των ανθρώπων ή των ζώων περπατώντας κατά μήκος προς την ίδια κατεύθυνση. Αυτά βρίσκονται ζωγραφισμένα σε τοιχογραφίες και λαξευμένα τις βάσεις των σαρκοφάγων. Η πομπή είναι μια τελετή που σηματοδοτεί επισημότητα και χρησιμεύει για να διακρίνει το τελετουργικό από τα εγκόσμια. Η σειρά των ανθρώπων στην πομπή αντιπροσωπεύει πιθανό άτομα σε διάφορα επίπεδα της κοινωνικής και πολιτικής σημασίας. Οι αυτοί μπροστά είναι ανώνυμες συνοδούς που τελετουργικά αντικείμενα? το ένα στο τέλος είναι συχνά μια φιγούρα του ανακριτή. Στην ταφική τέχνη, πομπές αντιπροσωπεύουν τις προετοιμασίες για δεξιώσεις και τα παιχνίδια, την παρουσίαση των προσφορών τάφο του νεκρού, θυσίες για να τα πνεύματα των νεκρών, ή τον θανόντα ταξίδι στον κάτω κόσμο.
Τα ταξίδια με το μοτίβο υπόκοσμο εμφανίζονται και στις στήλες, πίνακες ζωγραφικής τάφο, σαρκοφάγους, και τις τεφροδόχους, και η ιδέα πιθανότατα προέρχεται από την κοιλάδα του Πάδου στα τέλη του 6ου αιώνα π.Χ., στη συνέχεια να εξαπλωθεί προς τα έξω. Μέχρι τα τέλη του 5ου-αρχές 4ου π.Χ. αιώνα, ο νεκρός απεικονίζεται ως δικαστής. Τα πρώτα ταξίδια του υποκόσμου πραγματοποιήθηκε με τα πόδια, μερικοί Μέση ετρουσκική ταξίδια περιόδου απεικονίζονται με άρματα, και η τελευταία είναι μια πλήρης-out σχεδόν θριαμβευτική πομπή.
Χάλκινο Εργασία και κοσμήματα
Χρυσό δαχτυλίδι. Ετρούσκοι, 6ος αιώνας π.Χ.. DEA / Γ NIMATALLAH / Getty Images
Ελληνική τέχνη είχε σίγουρα ένα ισχυρό αντίκτυπο στην ετρουσκική τέχνη, αλλά ένα διακριτικό και καλά πρωτότυπο ετρουσκική τέχνη είναι ότι χιλιάδες χάλκινα αντικείμενα (bits άλογο, ξίφη, και κράνη, ζώνες και καζάνια), τα οποία δείχνουν σημαντική αισθητική και τεχνική πολυπλοκότητα. Κοσμήματα ήταν το επίκεντρο για τους Ετρούσκους, συμπεριλαμβανομένων των αιγυπτιακών τύπου σκαραβαίους -carved σκαθάρια, που χρησιμοποιείται ως θρησκευτικό σύμβολο και προσωπική διακόσμηση. Περίτεχνα λεπτομερή δαχτυλίδια και μενταγιόν, καθώς και χρυσά κοσμήματα ραμμένα στα ρούχα, συχνά ήταν διακοσμημένα με σχέδια βαθυτυπία. Μερικά από τα κοσμήματα ήταν σε κόκκους χρυσού, μικροσκοπικά διαμάντια που δημιουργήθηκε από χρυσό τελείες συγκόλληση λεπτών με τα πόδια πάνω σε χρυσό φόντο.
Πόρπες, ο πρόγονος του σύγχρονου παραμάνα, συχνά σχηματίζεται από μπρούντζο και ήρθε σε μεγάλη ποικιλία σχημάτων και μεγεθών. Η πιο δαπανηρές από αυτές ήταν κυρίως κοσμήματα, κατασκευασμένα από μπρούντζο, αλλά και ελεφαντόδοντο, χρυσό, ασήμι, και σίδηρο και διακοσμημένα με κεχριμπάρι, ελεφαντόδοντο ή γυαλί.
Επιλεγμένα Πηγές
Bell, Sinclair και Αλεξάνδρα Α Carpino (Eds.). «Μια Companion στους Ετρούσκους.» Chichester: John Wiley & Sons, 2016.
Bordignon, F., et al. « Σε αναζήτηση των Ετρούσκων Χρώματα: Μελέτη φασματοσκοπικές ενός Βαμμένο Πήλινο Πλάκα από Ceri. » Αρχαιομετρία 49.1 (2007): 87-100. Τυπώνω.
de Grummond, Nancy Τ “ ετρουσκική Καθρέπτες τώρα .” Αποκάλυψη του Corpus Speculorum Etruscorum. Italia. Vol. 4, Orvieto. Museo Claudio Faina, Μαρία Στέλλα Pacetti? Corpus Speculorum Etruscorum. Italia. Vol. 5, Viterbo. Museo Nazionale Archeologico, Gabriella Barbieri. American Journal of Αρχαιολογίας 106,2 (2002): 307-11. Τυπώνω.
De Puma, Richard. «Ετρουσκική τέχνη.» Art Institute of Chicago Μουσειακές Σπουδές 20.1 (1994): 55-61.
De Puma, Richard Daniel. Ετρουσκική τέχνη στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης. New Haven: Yale University Press, 2013.
Holliday, Peter J. « Λιτανείας εικόνων στην Ύστερη ετρουσκική Ταφικό Τέχνης ». American Journal of Αρχαιολογίας 94,1 (1990): 73 - 93. Τυπώνω.
Ιζέτ, Vedia. « Winckelmann και ετρουσκική τέχνη .» Ετρουσκική Σπουδών 10.1 (2004): 223-237.
Sodo, Armida, et al. « Τα χρώματα των Ετρούσκων ζωγραφικής: Μια μελέτη για την Τόμπα Dell’orco στην Νεκρόπολη της Tarquinia .» Εφημερίδα των Φασματοσκοπία Raman 39,8 (2008): 1035-1041. Τυπώνω.
Ετικέτες: κλασσικές μελέτες, την ιστορία και τον πολιτισμό, αρχαία ιστορία,
ΠΗΓΗ greelane.
Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα μας http://www.tapantareinews.gr, για περισσότερη ενημέρωση. ⭐Εγγραφείτε - SUBSCRIBE: http://bit.ly/2lX5gsJ Website —►http://bit.ly/2lXX2k7 SOCIAL - Follow us...:
Facebook...► http://bit.ly/2kjlkot
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας ή κάνετε την αρχή σε μία συζήτηση
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.