Ινώ-Λευκοθέα-Άλος-Αχαία Φθιώτιδα -Αθάμας-Αθαμάντιον πεδίο-Κάδμος.
H Ινώ συνδέεται με την Αχαία Φθιώτιδα και με τη Βοιωτία.
.Σύμφωνα με τη μαρτυρία του Ηρόδοτου οι κάτοικοι της Άλου, στην Αχαία Φθιώτιδα, διέθεταν ιερό του Λαφύστιου Δία που το συνέδεαν με τον μύθο του Αθάμαντα, της Ινώς και του Φρίξου.
Η Ινώ ήταν σύζυγος του Αθάμαντα, του Ορχομενού, μητρυιά του Φρίξου και της Έλλης, παιδιά του Αθάμαντα και της Νεφέλης. Ο Αθάμας θεωρούνταν ιδρυτής της πόλης Άλου στην Αχαία Φθιώτιδα . Ένα γένος της πόλης αυτής ισχυριζόταν ότι καταγόταν από τον Κυτίσωρο , γιο του Φρίξου και εγγονό του Αθάμαντα .Ο Κυτίσσωρος είχε προκαλέσει τη θεία οργή επειδή δεν άφησε να θυσιαστεί ο Αθάμας, όπως ζητούσε ο χρησμός για να απαλλαγεί η πόλη από το μίασμα που είχε προκαλέσει η δολοπλοκία του Αθάμαντα και της Ινώς εις βάρος του Φρίξου. Έτσι ο γηραιότερος του γένους αυτού απαγορευόταν να μπει στο λήιτον. πρυτανείο, η έδρα των αρχόντων της πόλης επί ποινή θανάτου . Η αφήγηση αυτή καθώς και ένα σχόλιο στον Απολλώνιο τον Ρόδιο, αφήνουν να εννοηθεί ότι ο Αθάμας θα θυσίαζε τον Φρίξο στον Λαφύστιο Δία που λατρευόταν στην Αχαία Φθιώτιδα και όχι στον Λαφύστιο Δία που λατρευόταν στη Βοιωτία .
Ο Απολλώνιος ο Ρόδιος τοποθετεί στην Κολχίδα το επεισόδιο στο οποίο ο Άργος , ο ένας από τους γιους του Φρίξου , απευθύνεται στον Ιάσονα και του ανακοινώνει ότι θα πάει στον Ορχομενό , συνοδευόμενος από τους γιους του , τον Κυτίσωρο , τον Φρόντι , και τον Μέλανα , σύμφωνα με την επιθυμία του πατέρα του . Οι σχολιαστές του Απολλώνιου του Ρόδιου ταυτίζουν αυτή την πόλη με τον Ορχομενό στα σύνορα Θεσσαλίας-Μακεδονίας .Δεδομένου ότι ο Κυτίσωρος εντοπίζεται στην Άλο της Αχαίας Φθιώτιδας πρέπει να ταυτίσουμε την πόλη που αναφέρει ο Απολλώνιος ο Ρόδιος με τον Ορχομενό της Αχαίας Φθιώτιδας . Η περιοχή Φερών -Ιωλκού -Ορχομενού Αχαικής Φθιώτιδας αποτέλεσε μέρος του χώρου που διαμορφώθηκε το έθνος των Αχαιών . Το έθνος των Αχαιών συγκροτήθηκε στην ίδια περιοχή και στα περίχωρά της μεταξύ του 2000 και του 1700 πχ.
.
, Ο Απολλώνιος ο Ρόδιος ονομάζει Αθαμάντιον πεδίον μια πεδιάδα της Φθίας που ο σχολιαστης του την περιγράφει ως την πεδιάδα γύρω από την Άλου . Η πεδιάδα αυτή ήταν επίσης γνωστή με το όνομα Κρόκιον πεδίον , η πεδιάδα με τους κρόκους , ένα άκρο της οποίας καταλάμβανε η πόλη της Άλου .
Ο Παλαίφατος κάνει τον Αθάμαντα βασιλιά της Φθίας , ενώ ο Πλίνιος ο Πρεσβύτερος αποδίδει το όνομα Αθάμας σε ένα βουνό της Φθιώτιδας που δεν έχει ταυτιστεί .
Ο Υγίνος χαρακτηρίζει τον Αθάμαντα βασιλιά στη Θεσσαλία . [ακολουθώντας τον Ευριπίδη]
, Οι ίδιοι οι Αθαμάνες αυτοπροσδιοριζόταν ως Έλληνες.Αυτό φαίνεται από περικοπή επιστολής που είχαν στείλει το 205 π.Χ, οι βασιλείς των Αθαμάνων Θεόδωρος και Αμύνανδρος στους Τήιους (Οι Τήιοι ήταν κάτοικοι της πόλης Τέω της Μικράς Ασίας.Όταν οι Πέρσες κατέλαβαν την πατρίδα τους έφυγαν και ήλθαν στα Άβδηρα και εγκαταστάθηκαν εκεί). Τους έγραφαν οι Αθαμάνες:.
«Και τούτο πράσσομεν και δια το προς άπαντας τους Έλληνας οικείους έχοντας τυγχάνειν, υπαρχούσης ημίν συγγενείας προς αυτόν τον αρχηγό της κοινής προσηγορίας των Ελλήνων». Δηλαδή: Και αυτό θα το κάνουμε, γιατί με όλους τους Έλληνες είμαστε φίλοι και έχουμε συγγένεια με τον αρχηγό της κοινής φωνής όλων των Ελλήνων.
Ο Πλάτωνας αναφέρει τους Αθαμάνες ως αληθινούς Έλληνες. Ο χρονογράφος Μίνωας του 3ου π.χ. αιώνα αναφέρει ότι οι Αθαμάνες θυσιάζουν όπως όλοι οι άλλοι Έλληνες αφού και αυτοί είναι Έλληνες.
Η μαρτυρία του Ψευδο-Πλάτωνα , ο οποίος τον 3ο αι πχ χαρακτηρίζει Έλληνες τους εγκατεστημένους στην Αχαία Φθιώτιδα απογόνους του Αθάμαντα . Αν και δεν οφείλεται στον Ησίοδο , είναι πάντως συμπληρωματική .
Όσον αφορά τον εντοπισμό του μύθου εμφανίζονται δύο εκδοχές η μια έχει τις ρίζες στην Βοιωτία και η άλλη στην Αχαία Φθιώτιδα .
Ο Αθάμας συνδέεται με τη Βοιωτία και την Αχαία Φθιώτιδα μέσω των τοπικών παραδόσεων και μέσω του ονόματος Αθαμάντιον πεδίον . Το οποίο έφερε μια πεδιάδα της Βοιωτίας και μια άλλη της Αχαίας Φθιώτιδας , και μέσω των επώνυμων βοιωτικών τοποθεσιών που συνδέθηκαν μαζί του μεταγενέστερα .
.Ο Αθάμαντας, γιος του Αίολου εγκαταστάθηκε ΝΑ της Κωπαΐδας, στο Αθαμανικό πεδίο όπως ονομάστηκε και ίδρυσε την πόλη του Ακραιφνίου. Αφού έμεινε αρκετό διάστημα εκεί μετά μετακινήθηκε δυτικά και εξετάθει σε ένα τεράστιο χώρο, που κάλυπτε τις σημερινές περιοχές της Αλιάρτου, της Κορώνειας και της Λεβαδείας.
Η Ινώ συνδέθηκε αργότερα με τον Κάδμο και τον Αθάμαντα. Ο μύθος του Αθάμαντα τοποθετείται αρχικά στη νότια Θεσσαλία και αργότερα στη Βοιωτία .
Πηγή,Μιχαήλ Σακελλαρίου . Ελληνικά Έθνη κατά την εποχή του Χαλκού
https://www.youtube.com/channel/UC0wk2ge3sheyTkgpAkeBang
Ενημέρωση
και ψυχαγωγία. Επικοινωνία στο dsgroupmedia@gmail.com.
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας ή κάνετε την αρχή σε μία συζήτηση
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.