«Εγώ είμαι ο Τσάρος της γης και ο Αϊβαζόφσκυ είναι ο Τσάρος της θάλασσας» είχε δηλώσει επί των ημερών του ο τσάρος Νικόλαος Ά και πως «Ότι ζωγραφίζει ο Αϊβαζόφσκυ, θα το αγοράζω» .
Αϊβαζόφσκυ "Η πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας από τον Κανάρη" 1881 |
Αϊβαζόφσκυ νέος, Αυτοπροσωπογραφία του |
Αϊβαζόφσκυ, "Άποψη της Θεοδοσίας "1845, 70Χ96 |
Αίβαζόφσκυ, "Το πρωί στη θάλασσα", 1849 |
Αίβαζόφσκυ, "Η Ρωσο-Τουρκική ναυμαχί της Σινώπης στις 18/11/ 1853, (3,31 Χ 2,20), Το έργο βρίσκεται στη Κεντρικό Ναυτικό Μουσείο της Αγ. Πετρούπολης |
Αίβαζόφσκυ. "Μάχη της Σινώπης" 1853, διαστάσεων 2,20 X 3,31 (μετά τη μάχη) |
Αίβαζόφσκυ, Τρικυμία στο Σούνιο, 1856, Αθήνα, Εθνική Πινακοθήκη |
Οι γονείς του Αίβαζόφσκυ |
Πορτρέτο της γιαγιάς του Αϊβαζόφσκι 1858 |
Το σπίτι που γεννήθηκε ο Αϊβαζόφσκυ στη Θεοδοσία |
Αυτοπροσωπογραφία του Αϊβαζόφσκυ |
Αίβαζόφσκυ, Πορτρέτο του Kaznacheev, 1847 |
- (culture.ru/persons/8258/ivan-aivazovski).
W.Turner , "Zong, το πλοίο των σκλάβων",1840 Αφορά ένα δραματικό γεγονός του 1781 |
Karl Bryullov, Η τελευταία ημέρα της Πομπηίας . 1833 |
Μαξίμ Βορομπιόφ |
Έργο του Μαξίμ Βορομπιόφ |
Έργο του Μαξίμ Βορομπιόφ |
Αίβαζόφσκυ, Άποψη της ακτής κοντά στην Αγία Πετρούπολη 1835, 1,33 X 1,07 (Ρομαντισμός) |
«Ο μεγάλος ναύσταθμος της Κρονστάνδης» |
Θαλασσογραφία του Philip Tanner |
Pushkin και Countess Raevskaya δίπλα στη θάλασσα κοντά στο Gurzuf, 1886, (80 X 1,04) |
Πούσκιν στο Γκουρζούφ, 1888, 190 x 156 |
Αίβαζόφσκυ, Αποχαιρετισμός του Πούσκιν στη Μαύρη Θάλασσα |
Αίβαζόφσκυ, Αποχαιρετισμός του Πούσκιν στη Μαύρη Θάλασσα |
Αϊβαζόφσκυ |
Αίβαζόφσκυ, "Ο Ναπολέων στο νησί της Αγίας Ελένης", 1897, 2,14 X 3,27 |
Και κάποιοι στίχοι από το ποίημα «Στην θάλασσα» του Πούσκιν που είναι μια βαθειά συνομιλία με αυτήν:
Alexander Sauerweid |
Αίβαζόφσκυ, Άποψη του Μεγάλου Καταρράκτη στο Petergof και το Μεγάλο Παλάτι του Petergof , 1837 (Ρομαντισμός, αστικό τοπίο) |
Αίβαζόφσκυ, Σεληνόφωτο βράδυ στην Κριμαία. Γκουρζούφ, 1839 , 101 Χ 136 |
Αίβαζόφσκυ, "Οδησσός", 1840 |
«Στρατεύματα της απόσπασης στην κοιλάδα Subashi» |
Πορτρέτο του Ναυάρχου Lazarev, Αϊβαζόφσκυ, 1839 |
Ναύαρχος Πάβελ Ναχίμοφ Δεν είναι ζωγραφισμένο απο τον Αϊβαζόφσκυ |
Αίβαζόφσκυ, Παρέλαση του στόλου της Μαύρης Θάλασσας το 1849" (το πρώτο είναι η ναυαρχίδα "12 Απόστολοι" Εργο του 1886) |
Αίβαζόφσκυ, Επίσκεψη του Μπάιρον στους Μιχαρίστες στο νησί του Αγίου Λαζάρου στη Βενετία, 1899 |
Πορτρέτο του αδελφού του Gabriel Ayvazyan 1883 |
Αίβαζόφσκυ, Ο κόλπος της Νάπολης 1841 |
"Συνάντηση ψαράδων στην ακτή του κόλπου της Νάπολης", Αίβαζόφσκυ,1842, 58 X 85 |
"Χάος. Η δημιουργία του κόσμου", Ιβάν Αϊβαζόφσκι, 1841 |
Ο Πέτρος Ά στην Κρασνάγια Γκόρκα, ανάβει φωτιά στην ακτή για να στείλει ένα μήνυμα στα πλοία του 2,23 X 3,35 |
Οι συντάκτες έγραφαν επίσης πως δεν προλάβαιναν να δαχτυλογραφήσουν τα κείμενα τους και ο Ιβάν έφτιαχνε άλλους 3-4 πίνακες που έπρεπε να αντικαταστήσουν τις φωτογραφίες των έργων του στα έντυπα τους πριν εκδοθούν! «Εκπληκτικά γρήγορη δουλειά και ακατάπαυστος ο νεαρός καλλιτέχνης!» (βλέπε στο tg-m.ru/articles/1-2017-54). Στην ίδια πηγή διαβάζουμε πως ο ίδιος ο Αϊβαζόφσκυ έγραφε στις επιστολές του πως ήταν απασχολημένος συνεχώς. Πήγαινε για μέρες στις φουρτουνιασμένες θάλασσες κοντά στα μεγαλοπρεπή βράχια και τα κατέγραφε. Τα έργα του εκείνη την περίοδο ήθελε να είναι πιο ποιητικά. Πίστευε πως το να ακολουθείς πιστά την φύση σε έκανε να χάνεις τον αυτοσχεδιασμό σου. Οι εφημερίδες έγραφαν πως ο Ιβάν «ζωγραφίζει μόνο όταν τον πυροδοτεί η φλογερή φαντασία του». Και ο ίδιος εξέθεσε σε μιαν έκθεση του 2 έργα με ακριβώς το ίδιο θέμα, το ίδιο τοπίο. Το ένα το έκανε όπως ακριβώς ήταν και το άλλο πιο φανταστικό. Όλοι παρέκαμψαν το πρώτο και εστιάστηκαν με τα πιο κολακευτικά λόγια στο δεύτερο, στην άγρια φύση! Στην Νάπολη ανέπτυξε την δική του θεωρία: «Ένας ζωγράφος που αντιγράφει μόνο τη φύση γίνεται σκλάβος με δεμένα χέρια και πόδια». Εδώ μας θυμίζει τον Πλάτωνα που μας λέει ότι η τέχνη δεν μπορεί να αντιγράψει την φύση. Δούλευε κυρίως έχοντας κρατήσει στην μνήμη του τα τοπία. Έλεγε: «Στους πίνακες μου, εκτός από το χέρι και την φαντασία μου, ο Θεός με έχει προικίσει σε αφθονία με καλλιτεχνική μνήμη.. Θυμάμαι συχνά με εκπληκτική σαφήνεια αυτό που είχα δει πριν δεκάδες χρόνια». (βλέπε Kachoni S.A. σελ. 122-123).
"Ο κόλπος της Νάπολης τη φεγγαρόλουστη νύχτα. Βεζούβιος", Αίβαζόφσκυ,1840, 27 X 20 |
Αίβαζόφσκυ, Η Μαύρη θλάλασσα τη νύχτα, Αίβαζόφσκυ, 1879 |
Αίβαζόφσκυ, Φεγγαρόλουστη νύχτα δίπλα στη θάλασσα, 1847 |
Αίβαζόφσκυ, Η Ακρόπολη της Αθήνας, |
Αίβαζόφσκυ, Καφετέρια από το Τζαμί Ortaköy στην Κωνσταντινούπολη, 1846 |
Αίβαζόφσκυ, Βόλτα με βάρκα από Kumkapi στην Κωνσταντινούπολη, 1846 |
Αίβαζόφσκυ, Άποψη της Κωνσταντινούπολης και του Βοσπόρου. 1856 |
Αϊβαζόφσκυ, Η Ακρόπολη της Αθήνας |
Αίβαζόφσκυ, Το νησί της Ρόδου,1861, 91 X 1,26 |
Αίβαζόφσκυ, Νύχτα στο νησί της Ρόδου, 1850 |
Αίβαζόφσκυ, 1854 Πανσέληνος με φουρτούνα στη Νήσο Πάτμο |
Αϊβαζόφσκυ, Έλληνας Νησιώτης |
Αίβαζόφσκυ "Palikar στο Άγιον Όρος", 1845 |
Ρωσική μοίρα στη στάση της Σεβαστούπολης 1846, 1,21 X 1,91 |
ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΑΥΜΑΧΙΕΣ ΠΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΣΕ
Ο ΑΪΒΑΖΟΦΣΚΥ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ
"Η πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας από τον Κανάρη", 1881 |
Αίβαζόφσκυ, "Η επίθεση μου", 1877 |
Αίβαζόφσκυ, "Η μάχη του Ναβαρίνου", 1846, 1,72 X 2,34 (2) |
"Η Μάχη του Τσέμε" Αϊβαζόφσκι αφιερωμένος στην νίκη του ρωσικού ναυτικού στις 24-26 Ιουνίου (5-7 Ιουλίου), 1770. |
Αίβαζόφσκυ, "Η μάχη του Τσεσμέ", 1886 |
Αίβαζόφσκυ, "Μάχη της Χίου στις 24 Ιουνίου 1770", 1848 |
"Το μπρίκι "Ερμής" δέχετε επίθεση από δύο τουρκικά πλοία", Αίβαζόφσκυ,1892, 339 Χ212 |
ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΑΪΒΑΖΟΦΣΚΥ ΜΕ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Αίβαζόφσκυ, Η προδοσία του Ιούδα 1834 , 41 X 56 |
Αίβαζόφσκυ, Ο Ιησούς περπατά στο νερό, 1888 |
Αίβαζόφσκυ, Ο Ιησούς περπατά στο νερό, 1888 |
Αίβαζόφσκυ, "Δημιουργία του Κόσμου", 1864, 1,96X 2,33 |
Αίβαζόσκυ, "Κατάβαση του Νώε από το Όρος Αραράτ", 1889, 130 x 215 |
Αίβαζόφσκυ, "Το πέρασμα των Εβραίων απο την Ερυθρά Θάλασσα" 1891 |
Βάπτισμα του Αρμενικού λαού |
Αίβαζόφσκυ, Ναυάγιο του Λέφορτ, 1858 |
Ο Αίβαζόφσκυ με την πρώτη του γυναίκα και τις 4 κόρες του |
Mikhail Latri "Μύκονος" |
"Θωρηκτό σε μια φουρτουνιασμένη θάλασσα". Mikhail Latri |
Alexey Vasilievich Ganzen |
Alexey Vasilievich Ganzen |
Αϊβαζόφσκυ "Το ένατο κύμα" 1850 221 x 332 |
Αίβαζόφσκυ, Κύμα 1889 |
Αϊβαζόφσκυ, "Στα ανοικτά των ακτών του Καυκάσου" 1885 (Γκαλερί Tretyakov) |
Αϊβαζόφσκυ, Aul Gunib στο Νταγκεστάν. Θέα από την ανατολική πλευρά. 1869 |
Αϊβαζόφσκυ "Η θύελλα κοντά στην Ευπατορία" 1861 |
Αϊβαζόφσκυ, "Το νησί της Κρήτης", 1867 |
Αιβαζόφσκυ, Αυτοπροσωπογραφία του 1874 |
Κρήνη απο τον Αϊβαζόφσκυ. Θεοδοσία |
Αίβαζόφσκυ, "Πρώτο τρένο στην Θεοδοσία", 1892 |
Αϊβαζόφσκυ "Άνοιγμα της Διώρυγας του Σουέζ", 1869 |
Αίβαζόφσκυ, Καραβάνι στην όαση. Αίγυπτος, 1871, 75 Χ 92 |
Αϊβαζόφσκυ, "Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας" |
Αϊβαζόφσκυ, «Ουράνιο τόξο» 1873 |
Πορτρέτο της Άννας Σαρκίσοβα-Μπερνάζιαν. Ι.Κ. Αϊβαζόφσκυ, 1882 |
Αυτοπροσωπογραφία Αίβαζόφσκυ,1881 |
Αίβαζόφσκυ, "Ο καταρράκτης του Νιαγάρα" 1894, 34X53 |
Αϊβαζόφσκυ, "Η οργή της θάλασσας" (1886) |
Αμπντούλ Χαμίτ Β |
Η σφαγή των Αρμενίων στην "Τραπεζούντα 1895" Αίβαζόφσκυ - 1897 (ασπρόμαυρη φώτο) |
"Ήσυχη βραδιά. Αρμένιοι που ρίχνονται στη θάλασσα" |
Αϊβαζόφσκυ "Τραγωδία στη θάλασσα του Μαρμαρά", 1897 |
Αίβαζόφσκυ, Έκρηξη της Μονής Αρκαδίου στην Κρήτη το 1866, 1867 |
Ιβάν Αϊβαζόφσκυ, "Η ανατίναξη της μονής του Αρκαδίου" στην Κρήτη, 1867 |
, Καθολικός Khrimyan Hayrik Αίβαζόφσκυ 1895 |
Αίβαζόφσκυ ηλικιωμένος, Αυτοπροσωπογραφία |
(Για όλα τα παραπάνω, βλέπε σχετικά στον σύνδεσμο journal-openedition.org/eac/1815?lang=en)
Αίβαζόφσκυ, "Πλοίο από την Κρήτη", 1897, 1,03 X 1,56 |
Αίβαζόφσκυ, "Πλοίο Δώδεκα Απόστολοι", 1897, 1,05 X 1,39 |
Αίβαζόφσκυ, "Πλοίο σε μια καταιγίδα", 1887 |
Αίβαζόφκυ, "Στόλος στη Σεβαστούπολη" 1890, 71 X 1,24 |
Αίβαζόφσκυ, "Θέα στη θάλασσα", 1895 |
Αίβαζόφσκυ, "Σπάζοντα τα κύματα" 1897 |
Αϊβαζόφσκυ «Ανάμεσα στα κύματα» |
Αϊβαζόφσκυ, Γιάλτα, 1899 |
Αίβαζόφσκυ, 1900 «Η ανατίναξη της Τουρκικής Ναυαρχίδας από τον Κανάρη» το 1822 Ο τελευταίος ημιτελής πίνακας του Aivazovsky. |
Με πολύ μεράκι αλλά και υπομονή συνεχίζουμε την προσπάθεια μας .Αθόρυβα …σιγά σιγά με πολύ υπομονή αλλά και διάθεση προχωράμε
Στόχος μας παραμένει να αρθρογραφούν οι πολίτες σε αθρα με θέματα πολιτισμού που επιλέξουν
Το όνομα και επώνυμο αλλά η ευπρέπεια των άρθρων είναι απαραίτητα .Η διεύθυνση μας για επιστολές Άρθρα είναι zantedanias@gmail.com
Όπως έχουμε από την αρχή της προσπάθεια μας αναφέρει θα αναρτώνται μετά από έγκριση μας
Σας ευχαριστούμε από καρδιας
Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους ο οποίος φέρει και την ευθύνη των γραφομένων και δε συμπίπτουν κατ’ ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας
https://www.youtube.com/channel/UC0wk2ge3sheyTkgpAkeBang
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας ή κάνετε την αρχή σε μία συζήτηση
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.