Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022

Galleria degli Uffizi!

Είναι αναμφίβολα ένας από τους πιο όμορφους τύπους της Galleria degli Uffizi!
Άντρας με ύψος πάνω από 1 και ενενήντα μέτρων, εντελώς γυμνός (όπως είναι τυπικό των αρχαίων αγαλματίων), με "γλουτούς μαρμάρου", εκτός μεταφοράς
Πρόκειται για Έλληνα αθλητή γνωστή με το όνομα Αποξυόμενος, κυριολεκτικά «κομιστής αμυλού», ένα συγκεκριμένο όργανο οστών ή μεταλλικό, εξοπλισμένο με λαβή, που χρησιμοποιείται από αθλητές για τον καθαρισμό του σώματός τους μετά από αγώνες.
Μεταφρασμένο πιο χυδαία, έτσι για να καταλάβετε, ένα είδος "βουρτσάς τρίψιμο".
Το πρόσωπο του αγοριού εξακολουθεί να έχει τα λεπτά χαρακτηριστικά της νιότης, αλλά το σώμα είναι τόσο δυνατό που θα μπορούσε να μετακινήσει τα βουνά όλης της Ελλάδας.
- Παρεμπιπτόντως, δεν γνωρίζουν όλοι ότι η Ελλάδα, προορισμός διακοπών στη θάλασσα, είναι μια κατά κύριο λόγο ορεινή γη. Το μόνο που χρειάζεται να σκεφτείτε για τα μυθικά βουνά του: Όλυμπο ή Παρνασό! - Ναι.
Ο νεαρός μας είναι Ολυμπιακός πρωταθλητής, μοντέλο αρκετά αντιγραφόμενο στην αρχαιότητα, προερχόμενο από ένα χάλκινο αρχέτυπο που χρονολογείται στα μέσα του τέταρτου αιώνα π.Χ., έργο μαθητή του Πολυκλέτου, ενός από τους πιο διάσημους γλύπτες της Κλασικής Εποχής.
Μα τι κάνει ένας αθλητής με ένα βάζο στο χέρι; Γνωρίζουμε από την αρχαία ιστοριογραφία ότι η «ρίψη του αγγείου» δεν ήταν ανταγωνιστική πειθαρχία της ελληνικής πόλης Ολυμπίας, γενέτειρας των Ολυμπιακών Αγώνων.
Είναι αντί για "ολοκληρωτική αποκατάσταση" από το '500, μια "αναδομητική" πρακτική αποκατάστασης, σήμερα όχι πλέον στη μόδα (τουλάχιστον στην Ιταλία).
Συνηθίζαμε να συμπληρώνουμε το «κενό», που σημαίνει το κομμάτι που λείπει, μέσω μιας ενσωμάτωσης που δεν ήταν πάντα φιλολογικά σωστή.
Φανταστείτε σε τι συνθήκες έπρεπε να βρεθούν υπόγεια τα αρχαία αγάλματα, σχεδόν ποτέ ανέπαφα!
Ο καλλιτέχνης αποκατάστασης των πέντε σεντς φαντάστηκε ότι το αγόρι κρατούσε στα χέρια του ένα βάζο με αλοιφές.
Σαφώς ένα έργο φαντασίας, δικαιολογημένο από το γεγονός ότι οποιοδήποτε αντικείμενο, μεταφερόμενο στο χέρι, θα είχε μια χρήσιμη στατική λειτουργία για να ισορροπήσει την πόζα, εξασφαλίζοντας ότι το άγαλμα θα μπορούσε να σταθεί όρθιο.
Το αγόρι πιθανότατα απεικονίστηκε αρχικά στο τέλος του αγώνα κατά τη διάρκεια του πέρασμα του κορσέ στο πίσω μέρος του αριστερού χεριού.
Καλή συνήθεια για έναν αθλητή να αφαιρεί σκόνη, ιδρώτα και νεκρά κύτταρα, θεραπεία "ξεφλούδισμα με άμυλο", στο τέλος μιας προπόνησης ή στο τέλος του διαγωνισμού.
Το γλυπτό, προερχόμενο από τη Ρώμη, έφτασε στη Φλωρεντία πιθανώς γύρω στα μέσα του 5ου αιώνα, την εποχή που σχηματίστηκε ο πρώτος πυρήνας του μουσείου των Ουφίτσι.
Ο αθλητής ίσως θα έπρεπε να είναι μποξέρ, όπως προτείνουν τα ελαφρώς φουσκωτά αυτιά.
Το άγαλμα αναπαραγόταν σε διαφορετικά υλικά (μπρούτζος, μάρμαρο, βασανίτης) και σε διαφορετικές μορφές.
Το γλυπτό μας, ρωμαϊκό αντίγραφο του ελληνικού πρωτότυπου κλασικής εποχής, χρονολογείται από μελετητές μεταξύ 130 και 150 μ.Χ.
Αποξυόμενος (αθλητής με στριγκιλ ή καλύτερα με βάζο), Ρωμαϊκή τέχνη, αντίγραφο 2ου αιώνα. δ. Γ. από ελληνικό πρωτότυπο του 4ου αιώνα. β. Γ. , Ουφίτσι

 

Με πολύ μεράκι αλλά και υπομονή συνεχίζουμε την προσπάθεια μας .Αθόρυβα …σιγά σιγά με πολύ   υπομονή αλλά και διάθεση προχωράμε 
Στόχος μας παραμένει να αρθρογραφούν οι πολίτες σε αθρα με   θέματα πολιτισμού   που  επιλέξουν
Το όνομα και επώνυμο αλλά η ευπρέπεια των άρθρων είναι απαραίτητα .Η διεύθυνση μας για επιστολές Άρθρα είναι   zantedanias@gmail.com 
Όπως έχουμε από την αρχή της προσπάθεια μας αναφέρει θα αναρτώνται μετά από έγκριση μας
Σας ευχαριστούμε από καρδιας
Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους ο οποίος φέρει και την ευθύνη των γραφομένων και δε συμπίπτουν κατ’ ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας
https://www.youtube.com/channel/UC0wk2ge3sheyTkgpAkeBang

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας ή κάνετε την αρχή σε μία συζήτηση

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Δημοφιλείς κατηγορίες

...
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες του blog μας

Whatsapp Button works on Mobile Device only