Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2023

Δέκα συγκλονιστικά παράξενα γεγονότα για τους αρχαίους Ρωμαίους

 



Όταν μελετάτε τις αρχαίες κοινωνίες, δεν είναι ασυνήθιστο να βιώσετε κάποιο πολιτισμικό σοκ. Λίγες αρχαίες κοινωνίες είχαν τόσο μεγάλο αντίκτυπο στον σύγχρονο κόσμο όσο αυτός των αρχαίων Ρωμαίων, και τα στοιχεία του πολιτισμού, της θρησκείας και των νόμων τους μπορούν να γίνουν αισθητά στην κοινωνία σήμερα. Αυτό δεν σημαίνει ωστόσο ότι όλα όσα έκαναν οι Ρωμαίοι είχαν νόημα.
Εδώ είναι δέκα συγκλονιστικά παράξενα γεγονότα για τους αρχαίους Ρωμαίους, όπως καταγράφονται... 

1. Το να φοράς μοβ ήταν απαγορευμένο
Είναι λίγο πολύ κοινό σε αυτό το σημείο ότι όπως πολλές κοινωνίες οι Ρωμαίοι είχαν εμμονή με την τάξη. Αυτό που πολλοί άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ωστόσο είναι πόσο εμμονικοί είχαν γίνει Ρωμαίοι.


Πάρτε, για παράδειγμα, το γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελεύθερων Ρωμαίων απαγορεύτηκε να φορούν το μοβ χρώμα (purple). Στη ρωμαϊκή κοινωνία, το μοβ χρώμα συνδέθηκε με τη δόξα, τη δύναμη και τα δικαιώματα. Ως εκ τούτου, η χρήση ενός πορφυρού τόγκα προοριζόταν μόνο για τον Αυτοκράτορα και άλλους πολύ υψηλόβαθμους Ρωμαίους.Γιατί το μωβ είχε αυτή τη φήμη; Επειδή ήταν εξαιρετικά ακριβό να παραχθεί μοβ βαφή. Όλη η μοβ βαφή προερχόταν από τη Φοινίκη. Για να γίνει αρκετή βαφή για ένα Τόγκα, έπρεπε να θρυμματιστούν δέκα χιλιάδες μαλάκια. Αυτό σήμαινε ότι λίβρα για λίβρα, η μοβ βαφή άξιζε περίπου το ίδιο με το χρυσό.
Στους Ρωμαίους άρεσε να μπορούν να ξεχωρίζουν την τάξη ενός ατόμου απλά κοιτάζοντάς τον. Η απαγόρευση των μοβ τόγκα είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του ρωμαϊκού συντακτικού δικαίου. Αυτοί ήταν νόμοι που απαγόρευαν στους Ρωμαίους κατώτερης τάξης να επιδεικνύουν τον πλούτο που μπορεί να είχαν.
Στο ρωμαϊκό ταξικό σύστημα, έμεινες στη θέση σου και μόνο οι ανώτερες τάξεις μπορούσαν να καμαρώσουν τον πλούτο τους.

2. Οι ιερόδουλες έπρεπε να βάψουν τα μαλλιά τους ξανθά
Αυτός ο κανόνας για άλλη μια φορά έχει να κάνει πολύ με τη ρωμαϊκή εμμονή με την τάξη και την κοινωνική θέση. Η συντριπτική πλειονότητα των Ρωμαίων γυναικών που γεννήθηκαν στη χώρα ήταν μελαχρινή. Τα ξανθά μαλλιά συνδέονταν με τους Γαλάτες και τους Βάρβαρους.Η πορνεία στην αρχαία ρωμαϊκή κοινωνία ήταν 100% νόμιμη και δεν υπήρχαν κοινωνικές επιπτώσεις για τους άνδρες που χρησιμοποιούσαν τις υπηρεσίες τους. Οι ίδιες οι ιερόδουλες, ωστόσο, ειδικά οι κατώτερες τάξεις, έτειναν να αντιμετωπίζονται με περιφρόνηση.


Για να βεβαιωθείτε ότι καμία καλή και έντιμη Ρωμαία δεν θα μπερδεύτηκε με μια πόρνη, θεσπίστηκε νόμος σύμφωνα με τον οποίο οι ιερόδουλες (πολλές από τις οποίες ήταν σκλάβες και ως εκ τούτου δεν είχαν άλλη επιλογή) έπρεπε να βάψουν τα μαλλιά τους ξανθά. Η σκέψη ήταν ότι με αυτόν τον τρόπο θα έμοιαζαν περισσότερο με τις βάρβαρες Γαλάτισσες, παρά με τις Ρωμαίες κυρίες.Αυτός ο νόμος λειτούργησε, για λίγο. Δυστυχώς για τους νομοθέτες, οι ευγενείς Ρωμαίες άρχισαν σύντομα να ζηλεύουν τη σέξι ξανθιά εμφάνιση. Άρχισαν είτε να βάφουν μόνοι τους τα μαλλιά τους είτε να απαιτούν από τις φτωχές ιερόδουλες να ξυρίζουν τα κεφάλια τους για να μπορούν να γίνουν ξανθές περούκες.

3. Οι πατέρες μπορούσαν να πουλήσουν τους γιους τους ως σκλάβους (αλλά όχι πολύ συχνά)
Δεν είναι μυστικό ότι οι Ρωμαίοι έκαναν μεγάλη χρήση της δουλείας. Η δική τους ήταν μια αυτοκρατορία που χτίστηκε στις πλάτες των ηττημένων εχθρών τους. Οι σκλάβοι στη Ρώμη δεν είχαν δικαιώματα και ζούσαν άθλιες ζωές. Ως επί το πλείστον, οι Ρωμαίοι πολίτες ήταν ελεύθεροι από τους κινδύνους της δουλείας, εκτός και αν παραβίαζαν το νόμο.


Ωστόσο, υπήρχε μια πολύ περίεργη εξαίρεση. Οι Ρωμαίοι πατέρες μπορούσαν να πουλήσουν (ή περισσότερο σαν να νοικιάζουν) τους γιους τους ως σκλάβους, αλλά ήταν μόνο προσωρινό. Ο πατέρας και ο υποψήφιος αγοραστής θα κατέληγαν σε συμφωνία ως προς την τιμή και τη διάρκεια της σκλαβιάς του γιου. Όταν έληγε ο χρόνος, ο αγοραστής αναμενόταν να φέρει τον γιο πίσω στην ίδια περίπου κατάσταση που τον είχε παραλάβει.Όπως τα περισσότερα πράγματα στη ρωμαϊκή κοινωνία, ο πατέρας μπορούσε να το κάνει αυτό μόνο με μέτρο. Μπορούσε να πουλήσει τον ίδιο γιο δύο φορές και όλα ήταν καλά. Ωστόσο, αν πουλούσε τον γιο για τρίτη φορά, θεωρούνταν ανίκανος πατέρας. Οποιοσδήποτε γιος πουλήθηκε από τον πατέρα του τρεις φορές χειραφετήθηκε νόμιμα από τους άπληστους γονείς του (αλλά μόνο αφού είχε τελειώσει την τρίτη του θητεία ως σκλάβος).

Ωστόσο, ο «κανόνας 3 πωλήσεων» ίσχυε για κάθε παιδί. Αυτό σήμαινε ότι αν ένας πατέρας ήθελε να συνεχίσει να κερδίζει χρήματα από τα παιδιά του, το μόνο που έπρεπε να κάνει ήταν να συνεχίσει να βγάζει περισσότερα από αυτά.

4. Αρχικά επιτρεπόταν νόμιμα στον πατέρα να σκοτώσει την οικογένειά του
Η αρχαία Ρώμη ήταν πάντα μια πατριαρχική κοινωνία, αλλά οι Ρωμαίοι την έφτασαν πραγματικά στα άκρα. Στην αρχή της Ρώμης, τα μέλη της οικογένειας ενός άνδρα ήταν ουσιαστικά τα υπάρχοντά του. Μπορούσε να κάνει μαζί τους ό,τι ήθελε, γεγονός που εξηγεί γιατί μπορούσε να πουλήσει τους γιους του ως σκλάβους.


Ήταν στο χέρι του πατέρα να επιλέξει πώς θα τιμωρούσε τα παιδιά του. Αν ένιωθε ότι τα παιδιά του άξιζαν να πεθάνουν, τότε θα μπορούσε να σκοτώσει τα παιδιά του χωρίς νομικές συνέπειες. Ακόμη και το να φύγει από το σπίτι δεν σήμαινε ότι τα παιδιά του ήταν ασφαλή. Ακόμη και όταν είχε παντρευτεί μια κόρη θα μπορούσε να δολοφονηθεί από τον πατέρα της. Ούτε οι γιοι ήταν ποτέ ασφαλείς. Έγιναν πραγματικά ανεξάρτητοι μόνο αφού πουλήθηκαν τρεις φορές (όχι ακριβώς το ιδανικό) ή μετά τον θάνατο του πατέρα τους.Τελικά, αυτοί οι κανόνες χαλάρωσαν. Τον πρώτο αιώνα π.Χ., το δικαίωμα ενός ανθρώπου να δολοφονήσει την οικογένειά του είχε καταργηθεί, ως επί το πλείστον. Αλλά, εάν ένας γιος καταδικαζόταν για ένα έγκλημα (άρα αμαύρωνε το οικογενειακό του όνομα), ο πατέρας μπορούσε να τον σκοτώσει.

5. Η απόλυτη τιμωρία της Ρώμης
Το να σε σκοτώσει ο πατέρας σου δεν ήταν ο χειρότερος τρόπος. Οι Ρωμαίοι είχαν πολλούς εφευρετικούς τρόπους για να σκοτώσουν εγκληματίες και κρατούμενους. Θα μπορούσαν να τους αποκεφαλίσουν, να τους πετάξουν από την Ταρπηία Πέτρα ή να τους εξαναγκάσουν να λάβουν μέρος σε αγώνες μονομάχων και θεάματα.

Η χειρότερη μορφή εκτέλεσης επιφυλασσόταν για εκείνους που διέπραξαν το απόλυτο έγκλημα, την πατροκτονία. Όποιος βρισκόταν ένοχος για πατροκτονία πρώτα του έδεναν τα μάτια λόγω του γεγονότος ότι θεωρούνταν ότι δεν άξιζαν πλέον να βρίσκονται στο φως. Στη συνέχεια τον οδηγούσαν έξω από την πόλη, κατευθείαν στο πλησιέστερο μεγάλο υδάτινο σώμα.

Εκεί αρχικά τους ξυλοκοπούσαν με ράβδους και στη συνέχεια τους έβαζαν σε ένα δερμάτινο σάκο μαζί με ένα φίδι, έναν σκύλο, έναν πίθηκο και έναν κόκορα. Μετά τους πετούσαν στο νερό.

6. Είχαν μπερδεμένους κανόνες σχετικά με τη μοιχεία
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι Ρωμαίοι είχαν αντικρουόμενους κανόνες ανάλογα με το ποιος πιάστηκε να απατάει, τη σύζυγο ή τον σύζυγο. Επίσης, όπως ήταν αναμενόμενο, οι σύζυγοι ήταν λίγο πολύ ελεύθεροι να κάνουν αυτό που τους άρεσε. Οι σύζυγοι θα μπορούσαν να έχουν ερωμένες και να κοιμούνται με ιερόδουλες και κανείς δεν θα έβαζε το βλέφαρο. Αποτελούσε πρόβλημα μόνο αν ο σύζυγος θεωρείτο ότι υπερέβαλλε.



Για τη σύζυγο, ήταν μια πολύ διαφορετική ιστορία. Όταν ένας σύζυγος έβρισκε τη γυναίκα του με έναν άλλο άντρα, ήταν υποχρεωμένος να κλειδώσει τους δύο εραστές στο δωμάτιο. Και είχε 20 ώρες για να συγκεντρώσει όσο περισσότερο κόσμο μπορούσε για να ενεργήσει ως μάρτυρες.

Μόλις είχε τους μάρτυρες του, είχε άλλες τρεις ημέρες για να συγκεντρώσει τις αποδείξεις του. Έπρεπε να μάθει πόσο καιρό είχε τη σχέση, πού είχε συμβεί και ποιος ήταν ο εραστής, καθώς και όποια άλλη σχετική λεπτομέρεια μπορούσε να συγκεντρώσει.Μόλις τακτοποιούσε τα στοιχεία του, ο σύζυγος έπρεπε να χωρίσει τη γυναίκα του. Οι Ρωμαίοι δεν ήταν εύκολοι στη συγχώρεση και αν ο σύζυγος αποτύγχανε να χωρίσει τη γυναίκα του, αντιμετώπιζε κατηγορίες για μαστροπεία της συζύγου του.

Εάν ο σύζυγος ήθελε πραγματικά εκδίκηση, θα μπορούσε να σκοτώσει τον εραστή της γυναίκας του, αρκεί να ήταν σκλάβος ή πόρνη (κανείς από τους δύο δεν είχε δικαιώματα στη ρωμαϊκή κοινωνία). Αν ο εραστής ήταν πολίτης, τα πράγματα γίνονταν πιο δύσκολα.

Στη συνέχεια ο σύζυγος έπρεπε να πάει στον πεθερό του και να τον εμπλέξει. Οι πατέρες στη Ρώμη είχαν το δικαίωμα να σκοτώνουν τους εραστές της κόρης τους. Αν ο πατέρας το επιθυμούσε, ο εραστής ήταν νεκρός, ανεξάρτητα από την κοινωνική του θέση. Υπήρχε επίσης μια πιθανότητα ο πατέρας να αποφασίσει να σκοτώσει την κόρη του, σώζοντας τον σύζυγο από τον κόπο ενός διαζυγίου.

7. Νόμιζαν ότι ο Χριστιανισμός ήταν μια κανιβαλιστική λατρεία αίματος
Οι Ρωμαίοι έτειναν να αφήνουν τα συστήματα πεποιθήσεων των αυτόχθονων πληθυσμών σχεδόν μόνα τους. Το πολύ πολύ οι Ρωμαίοι είχαν τη συνήθεια να αφομοιώνουν τις θρησκείες των άλλων στη δική τους. Γι’ αυτό το ρωμαϊκό και το ελληνικό πάνθεον μοιάζουν τόσο πολύ.

Γιατί λοιπόν οι Ρωμαίοι είχαν τέτοιο θέμα με τους Εβραίους και τους πρώτους Χριστιανούς για τόσο καιρό; Μέρος (αλλά όχι το σύνολο) του λόγου είναι απλώς ότι οι εβραϊκές και οι χριστιανικές πρακτικές ξεγέλασαν τους Ρωμαίους.

Οι Ρωμαίοι πραγματικά δεν ενέκριναν την εβραϊκή πρακτική της περιτομής, θεωρώντας την ως μια σκληρή μορφή ακρωτηριασμού των γεννητικών οργάνων. Οι Ρωμαίοι έκαναν μερικές πολύ φρικτές πράξεις στο όνομα των θεών τους, αλλά προφανώς, αυτό το λίγο δέρμα στην άκρη του πέους ήταν ένα βήμα πολύ μακριά, ακόμη και για αυτούς.

Οι Χριστιανοί, από την άλλη πλευρά, θεωρήθηκαν αρχικά ως κανιβαλιστές αιματοκυλιστές. Οι Ρωμαίοι δεν κατάλαβαν τη μεταφορά και πήραν τα μέρη «Σάρκα Χριστού» και «Αίμα Χριστού» της θείας κοινωνίας λίγο πολύ σοβαρά.

8. Μέρη σώματος Gladiator για ιατρική χρήση
Κατά ειρωνικό τρόπο, αυτή η ρωμαϊκή ραθυμία δεν επεκτάθηκε στα μέρη του σώματος των μονομάχων. Οι Ρωμαίοι γιατροί πίστευαν ότι η κατανάλωση τμημάτων του σώματος των μονομάχων θα μπορούσε να βοηθήσει στη θεραπεία διαφόρων παθήσεων.

Προφανώς, το αίμα και το συκώτι τους ήταν ιδιαίτερα καλά στη θεραπεία της επιληψίας. Όταν οι αγώνες μονομάχων απαγορεύτηκαν μετά το 400 μ.Χ., οι Ρωμαίοι άρχισαν να χρησιμοποιούν το αίμα των εκτελεσθέντων εγκληματιών.

Αν αυτό δεν ήταν αρκετά αηδιαστικό, αυτή η εμμονή με την κατανάλωση εξαρτημάτων μονομάχων επεκτάθηκε στις ρωμαϊκές θεραπείες ομορφιάς και ακόμη και στην κρεβατοκάμαρα. Τα νεκρά κύτταρα του δέρματος των μονομάχων (που ξύστηκαν από τα λουτρά τους) χρησιμοποιήθηκαν σε κρέμες προσώπου και ως αφροδισιακά.

9. Τα ούρα ήταν ένα πολύτιμο αγαθό
Οι Ρωμαίοι έκαναν μεγάλη χρήση των δημόσιων τουαλετών. Δεν ήταν απλώς μέρη για να ανακουφιστεί κανείς, αλλά και σημαντικοί κοινωνικοί κόμβοι. Φυσικά, αυτές οι πολυσύχναστες δημόσιες τουαλέτες παρήγαγαν πολλά απόβλητα, έτσι οι Ρωμαίοι έπρεπε να γίνουν αρκετά εφευρετικοί για να απαλλαγούν από αυτά.

Οι Ρωμαίοι ήταν σπουδαίοι μηχανικοί. Στη Ρώμη, τα περισσότερα από τα λύματα των πολιτών κατέληγαν στο Cloaca Maxima (ένα από τα πρώτα συστήματα αποχέτευσης στον κόσμο). Από εδώ συλλέγονταν τα ούρα και, χάρη στην περιεκτικότητά τους σε αμμωνία, πωλούνταν ως χημική ουσία που χρησιμοποιείται στο πλύσιμο ρούχων και στη βυρσοδεψία δέρματος. Έξω από τη Ρώμη οι fullones (Ρωμαϊκά στεγνοκαθαριστήρια) επισκέπτονταν τις τουαλέτες και μάζευαν οι ίδιοι τα ούρα.



Τα ούρα έγιναν τόσο μεγάλη επιχείρηση που ο αυτοκράτορας Βεσπασιανός (69-79 μ.Χ.) άρχισε να τα φορολογεί. Όταν ο γιος του, ο Τίτος, παραπονέθηκε για τον αηδιαστικό τρόπο που έφτιαχνε ο πατέρας του το κέρμα του, ο Βεσπασιανός είπε στον γιο του να μυρίσει ένα χρυσό νόμισμα. Στη συνέχεια τον ρώτησε αν μύριζε, και όταν ο γιος του απάντησε αρνητικά, ο Αυτοκράτορας απάντησε «Αλλά προέρχεται από τα ούρα».

10. Οι ρωμαϊκές δημόσιες τουαλέτες ήταν ενοχλητικές
Ως επί το πλείστον, οι Ρωμαίοι θυμούνται ως καθαροί άνθρωποι και αυτό ήταν σε μεγάλο βαθμό αλήθεια. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι ρωμαϊκές δημόσιες τουαλέτες θα περνούσαν σήμερα.

Η Ρώμη φιλοξενούσε πάνω από 140 κοινόχρηστες δημόσιες τουαλέτες. Αυτοί δεν ήταν ιδιωτικοί χώροι, αλλά μέρη όπου οι άνθρωποι συναναστρέφονταν ενώ έκαναν την επιχείρησή τους. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, οι περισσότερες από αυτές τις δημόσιες τουαλέτες συνδέονταν με εντυπωσιακά συστήματα αποχέτευσης που θα χρειάζονταν αιώνες οι μεταγενέστερες κοινωνίες για να μπορέσουν να ανταγωνιστούν.

Τα καλά νέα σταματούν εκεί. Οι αρχαιολόγοι έχουν βρει πολλά στοιχεία που υποδηλώνουν ότι αυτές οι δημόσιες τουαλέτες ήταν βιολογικές βόμβες. Τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτές οι τουαλέτες δεν καθαρίστηκαν σχεδόν ποτέ. Τα αρχαιολογικά στοιχεία δείχνουν ότι σέρνονταν με παράσιτα όπως στρογγυλά σκουλήκια, ψύλλοι, ψείρες και φυσικά κατσαρίδες.

Αν αυτό δεν ήταν αρκετά κακό, αυτές οι τουαλέτες ήταν προγενέστερες του χαρτιού υγείας κατά μερικές χιλιετίες. Κάθε δημόσια τουαλέτα φιλοξενούσε μόνο ένα μοναχικό σφουγγάρι σε ένα ραβδί, γνωστό ως τερσόριο. Αυτό χρησιμοποιήθηκε για να «σκουπιστεί» μετά την αφόδευση. Αυτό επίσης δεν καθαρίστηκε ποτέ.

Σαν να μην ήταν όλα αρκετά άσχημα, ζώα όπως οι αρουραίοι και τα φίδια ζούσαν στο αποχετευτικό σύστημα. Υπάρχουν αρχεία με άτομα που πέρασαν πολύ καιρό στην τουαλέτα να δαγκώνονται εκεί που κανείς δεν θέλει να δαγκωθεί. Οι τουαλέτες παρήγαγαν επίσης μεγάλες ποσότητες μεθανίου. Αυτό είχε μια άσχημη συνήθεια να συσσωρεύεται κάτω από τις τουαλέτες μέχρι που τελικά προκαλείτο έκρηξη.

Τα πράγματα ήταν τόσο άσχημα που τα ξόρκια που σχεδιάστηκαν για να απομακρύνουν τους δαίμονες βρέθηκαν χαραγμένα στους τοίχους των δημόσιων τουαλετών. Οι άνθρωποι έφτασαν στο σημείο να φέρνουν μαζί τους αγάλματα της Φορτούνα , της Ρωμαϊκής θεάς της τύχης, όταν χρειάζονταν την τουαλέτα.

Γεγονότα για τους Ρωμαίους
Ο σύγχρονος κόσμος οφείλει πολλά στους αρχαίους Ρωμαίους. Με πολλούς, πολλούς τρόπους ήταν απίστευτα προηγμένοι για την εποχή τους. Ωστόσο, για αιώνες οι ιστορικοί ρομαντικοποιούσαν υπερβολικά τη ρωμαϊκή περίοδο και τα ελαττώματα της συχνά αγνοούνταν.

Εξετάζοντας τους κανόνες και τους νόμους τους μπορούμε να δούμε ότι από πολλές απόψεις οι Ρωμαίοι ήταν εκπληκτικά βάναυσοι. Τα πολιτικά δικαιώματα, εκτός κι αν γεννηθήκατε στη σωστή οικογένεια, ήταν σχεδόν ανύπαρκτα και οι σκλάβοι ζούσαν μια κολασμένη ύπαρξη. Η αρχαία Ρώμη δεν ήταν τόσο φιλελεύθερη όσο μας πίστευαν κάποτε ορισμένοι ιστορικοί.

Αλλά πρέπει να θυμόμαστε ότι η κοινωνική εξέλιξη είναι συχνά μια περίπτωση με ένα πόδι μπροστά, δύο βήματα πίσω. Ένας Ρωμαίος μεταφερόμενος στην εποχή μας πιθανότατα θα έβρισκε κάποιες από τις πρακτικές μας εξίσου ενοχλητικές. Ομοίως, ένας χρονοταξιδιώτης από το μέλλον πιθανότατα θα ήταν τρομοκρατημένος με αυτό που βρήκε. Επομένως, πρέπει πάντα να προσπαθούμε να διδασκόμαστε από την ιστορία χωρίς να κρίνουμε πολύ σκληρά

Πηγή Κειμένου : ancient-origin.net μέσω/https://hellasjournal.com/ 



Με πολύ μεράκι αλλά και υπομονή συνεχίζουμε την προσπάθεια μας .Αθόρυβα …σιγά σιγά με πολύ   υπομονή αλλά και διάθεση προχωράμε 
Στόχος μας παραμένει να αρθρογραφούν οι πολίτες σε αθρα με   θέματα πολιτισμού   που  επιλέξουν
Το όνομα και επώνυμο αλλά η ευπρέπεια των άρθρων είναι απαραίτητα .Η διεύθυνση μας για επιστολές Άρθρα είναι   zantedanias@gmail.com 
Όπως έχουμε από την αρχή της προσπάθεια μας αναφέρει θα αναρτώνται μετά από έγκριση μας
Σας ευχαριστούμε από καρδιας
Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους ο οποίος φέρει και την ευθύνη των γραφομένων και δε συμπίπτουν κατ’ ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας
https://www.youtube.com/channel/UC0wk2ge3sheyTkgpAkeBang

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας ή κάνετε την αρχή σε μία συζήτηση

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Δημοφιλείς κατηγορίες

...
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες του blog μας

Whatsapp Button works on Mobile Device only