Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017

Γερμανοβρετανική κυριαρχία στον ελληνικό τουρισμό

Οι Γερμανοί και οι Βρετανοί τουρίστες καλύπτουν το ένα τρίτο των επισκέψεων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα και αφήνουν το 30% των δαπανών του εισερχόμενου τουρισμού. Οι περιοχές της χώρας που προσελκύουν τις περισσότερες επισκέψεις παραμένουν η Κρήτη, το νότιο Αιγαίο και τα Ιόνια Νησιά. Σε αυτές τις τρεις περιφέρειες, μάλιστα, η κατά κεφαλήν δαπάνη ανά επισκέπτη ξεπερνά τα 600 ευρώ, έναντι 449 ευρώ που είναι ο μέσος όρος στο σύνολο της χώρας. Αυτά προκύπτουν από την επεξεργασία των στοιχείων της ΤτΕ για το 2016 που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (SETE Intelligence)
Οι περιφέρειες με τις μεγαλύτερες ροές εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης είναι το νότιο Αιγαίο, η Κρήτη, η Κεντρική Μακεδονία, η Αττική και τα Ιόνια Νησιά.
Λόγω των διαφορετικών αγορών που δέχεται η κάθε περιφέρεια και του διαφορετικού προφίλ των επισκεπτών, αν και η Κεντρική Μακεδονία έχει τον μεγαλύτερο αριθμό επισκέψεων, το νότιο Αιγαίο και η Κρήτη υπερτερούν σε αριθμό διανυκτερεύσεων και εισπράξεων.
Σε εισπράξεις επίσης υπερτερεί η Αττική, ενώ μικρή υστέρηση έναντι της Κεντρικής Μακεδονίας έχουν τα Ιόνια Νησιά. Επίσης, οι πέντε αυτές περιφέρειες δέχονται το 82% των επισκέψεων (28,4 εκατ. στο σύνολο της χώρας), το 85% των διανυκτερεύσεων (190,4 εκατ.) και το 88% των εισπράξεων (12,7 δισ. ευρώ).
Από την ανάλυση των αγορών, είναι αξιοσημείωτη η παρουσία της γερμανικής και της βρετανικής αγοράς σχεδόν σε όλες τις περιφέρειες, ειδικά με όρους διανυκτερεύσεων και εισπράξεων: δεν υπάρχει ούτε μία περιφέρεια που τουλάχιστον η μία από τις δύο χώρες να μη συγκαταλέγεται στο τοπ 3 των αγορών της περιφέρειας. Μάλιστα, σε οκτώ περιφέρειες συγκαταλέγονται και οι δύο αγορές στο τοπ 3.
Αρκετά μεγάλη διαφοροποίηση από τις υπόλοιπες περιφέρειες έχει η Περιφέρεια Αττικής, όπου οι τρεις μεγαλύτερες αγορές είναι η βρετανική, η αμερικανική και η κυπριακή.
Στις τρεις από τις τέσσερις περιφέρειες που συνορεύουν με βαλκανικές χώρες (Δυτική Μακεδονία, Κεντρική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία - Θράκη) τουλάχιστον δύο από τις τρεις αγορές με τον μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών είναι βαλκανικές χώρες – στην Κεντρική Μακεδονία και οι 3. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι από Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, ΗΠΑ και Ιταλία προέρχεται το 39,4% των επισκέψεων, το 47,8% των διανυκτερεύσεων και το 50,3% των εισπράξεων.
Ενδιαφέρον έχει και η εικόνα των βασικών δεικτών απόδοσης: δαπάνη ανά επίσκεψη, δαπάνη ανά διανυκτέρευση και μέση διάρκεια παραμονής. Οι περιφέρειες που κατεξοχήν δέχονται τουρισμό «ήλιος και θάλασσα», δηλαδή το νότιο Αιγαίο, η Κρήτη και τα Ιόνια Νησιά, έχουν τις υψηλότερες τιμές και στους τρεις δείκτες.
Η σημασία της γερμανικής αγοράς αναδεικνύεται από το γεγονός ότι βρίσκεται στο τοπ 3 σε 9 από τις 13 περιφέρειες βάσει του αριθμού των επισκέψεων, και σε 11 περιφέρειες βάσει του αριθμού των διανυκτερεύσεων και των εισπράξεων.
Επιπλέον η γερμανική είναι η σημαντικότερη αγορά ως προς τις εισπράξεις σε οκτώ περιφέρειες. Επιπροσθέτως, έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη σε σχέση με τον μέσο όρο της χώρας (624 ευρώ έναντι 449 ευρώ).
Η βρετανική αγορά είναι μία από τις 3 σημαντικότερες σε 9 περιφέρειες, βάσει του αριθμού των επισκέψεων και σε 10 περιφέρειες, βάσει του αριθμού των διανυκτερεύσεων και των εισπράξεων. Είναι δε η σημαντικότερη αγορά από πλευράς εισπράξεων στην Περιφέρεια Ιόνιων Νησιών. Η βρετανική αγορά έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη σε σύγκριση με τον μέσο όρο της χώρας (606 ευρώ έναντι 449 ευρώ).
Η γαλλική αγορά, αν και είναι η τρίτη σημαντικότερη από πλευράς εισπράξεων, μόλις σε 2 περιφέρειες (Κρήτη και Στερεά Ελλάδα) περιλαμβάνεται στο τοπ 3, βάσει του αριθμού των επισκέψεων και των διανυκτερεύσεων και σε 3 (πλέον του Νοτίου Αιγαίου) από πλευράς εισπράξεων. Πρώτη θέση κατέχει μόνο στον αριθμό διανυκτερεύσεων στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος. Η γαλλική αγορά έχει υψηλότερη δαπάνη ανά επίσκεψη σε σχέση με τον μέσο όρο της χώρας (560 ευρώ έναντι 449 ευρώ).ΠΗΓΗ .kathimerini
Έντυπη

Δημοφιλείς κατηγορίες

...
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες του blog μας

Whatsapp Button works on Mobile Device only