Το σλαβικό νεκροταφείο της Μάκρης έξω από την Τρίπολη, που συνδυάζει ταφές και καύσεις. |
Επικράτησαν όπου και αν πέρασαν. Η παρουσία τους στην Ελλάδα έδωσε αφορμή στον Φαλμεράιερ να υποστηρίξει ότι οι σύγχρονοι Έλληνες δεν κατάγονται από τους αρχαίους.
Και όμως δύο άγνωστα νεκροταφεία που έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη κατά τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής της Νέας Εθνικής Οδού Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας «ξαναγράφουν» την Ιστορία και αποδεικνύουν ότι οι Σλάβοι ναι μεν εισέβαλαν στην Ελλάδα τον 6ο αιώνα, χρειάστηκαν όμως μόλις δύο αιώνες για να αφομοιωθούν και να εκχριστιανιστούν από την πολιτική που υιοθέτησε η Κωνσταντινούπολη.
«Πρόκειται για ένα εύρημα - τομή σε πανευρωπαϊκό επίπεδο» λέει ο προϊστάμενος της 25ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, δρ Δημήτρης Αθανασούλης, που έκανε χθες την πρώτη επίσημη ανακοίνωση των ευρημάτων.
Περισσότεροι από 210 τάφοι ήρθαν στο φως στην Ασέα και τη Μάκρη, κοντά στην Τρίπολη.
Στο πρώτο νεκροταφείο βρέθηκαν 51 ταφικές πυρές που χρονολογούνται στον πρώιμο 7ο αι. Στο δεύτερο εντοπίστηκαν 66 ταφικές πυρές και 10 ταφές με χρονολόγηση μεταξύ 8ου και 9ου αι. στις οποίες τα κτερίσματα ήταν όμοια - χειροποίητα αγγεία και πολύχρωμες χάντρες, χαρακτηριστικά των Σλάβων που πέρα από τα ταφικά τους έθιμα και τα τοπωνύμια δεν άφησαν πίσω τους άλλα κατάλοιπα καθώς είχαν μόνο προφορική παράδοση και υλικό πολιτισμό από φθαρτά υλικά.
«Είναι σαφές ότι στο δεύτερο νεκροταφείο έχει αρχίσει ο εκχριστιανισμός των Σλάβων, γι' αυτό και συνυπάρχουν οι χριστιανικές ταφές με τις σλαβικές καύσεις. Οι βυζαντινοί αυτοκράτορες φρόντισαν να χτιστούν πολλές εκκλησίες στην Πελοπόννησο. Διαδικασία που συνεχίστηκε ώς την πλήρη αφομοίωσή τους από το ισχυρό ελληνικό στοιχείο» εξηγεί ο Δημήτρης Αθανασούλης.
ΠΗΓΗ anaskafi.blogspot.com
http://bit.ly/2kjlkot Επισκεφτείτε την
ιστοσελίδα μας http://www.tapantareinews.gr, για περισσότερη ενημέρωση. ⭐Εγγραφείτε - SUBSCRIBE: http://bit.ly/2lX5gsJ Website —►http://bit.ly/2lXX2k7 SOCIAL - Follow us...:
Facebook...►
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας ή κάνετε την αρχή σε μία συζήτηση
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.