Διάφοροι λόγοι, όπως κόστος συντήρησης, μη αποδοχή κληρονομιάς, ασυμφωνία κληρονομικών, εγκατάλλειψη, αδιαφορία από ιδιοκτήτες και πολιτεία, πολλοί άλλοι διάφοροι λόγοι οδήγησαν ώστε ένα μεγάλο μέρος της να έχει καταστραφεί και εξαφανιστεί. Πολλά σπίτια είναι ετοιμόρροπα, άλλα είναι ερείπια, άλλα έχουν κατεδαφιστεί, και πολλά χρειάζονται επισκευή, για να διατηρηθεί αυτός ο πλούτος της σπάνιας αυτής αρχιτεκτονικής κληρονομιάς μας. Ο φωτογραφικός μου φακός, εδώ και 30 χρόνια, έχει αποτυπώσει στο πέρασμα του χρόνου την καταστροφή που γίνεται. Γι' αυτό έχουμε το πριν και το μετά, μπας και προβληματιστούν οι εκλεγμένες τοπικές αρχές, για να περισωθεί ότι είναι δυνατόν , από την πλούσια αρχιτεκτονική του χωριού μας.
Πρέπει να αλλάξει το νομικό καθεστώς και οριμένα σπίτια με ιστορική και αρχιτεκτονική αξία να τα αναλαμβάνει ο δήμος και το κράτος να τα συντηρεί και να τα πωλεί εξασφαλίζοντας έσοδα από αγοραστές και διατηρείται η αρχιτεκτονική και ιστορικ ή κληρονομιά της Βαλύρας
Πολλά από τα οποία έχουν καταστραφεί στο παρελθόν, για διάφορους λόγους, ορισμένα παραμένουν ζωντανά στη μνήμη μας, μέσο των φωτογραφιών, τα οποία είχαμε φωτογραφίσει όταν ήταν όρθια στο διάβα του χρόνου, και για ορισμένα που έχουν εξαφανιστεί, δεν υπάρχουν φωτογραφίες.
Πολλά από τα οποία έχουν καταστραφεί στο παρελθόν, για διάφορους λόγους, ορισμένα παραμένουν ζωντανά στη μνήμη μας, μέσο των φωτογραφιών, τα οποία είχαμε φωτογραφίσει όταν ήταν όρθια στο διάβα του χρόνου, και για ορισμένα που έχουν εξαφανιστεί, δεν υπάρχουν φωτογραφίες.
Στην ανάρτηση αυτή παρουσιάζουμε το πριν και το μετά της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της Βαλύρας, με φωτογραφικό υλικό από το αρχείο μου, ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΒΑΛΥΡΑΣ ,ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΤΟ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ .
.Η συλλογή ακίνητων και σιωπηλών φωτογραφιών είναι ο καρπός της αγάπης μας για να μην χαθούν οι μνήμες, οι δραστηριότητες και οι εκδηλώσεις της περιοχής μας. Η άμεση δύναμη της «εικόνας» με πρόσωπα, φύση, δραστηριότητες, ήθη, έθιμα, επαγγέλματα (μυθολογία, ιστορία, υλικός-κοινωνικός-πνευματικός πολιτισμός),αρχιτεκτονική κληρονομιά, είναι γεμάτη φως και αισιοδοξία. Διακινεί συναισθήματα και ευχάριστες δημιουργικές σκέψεις, μας δείχνει την πορεία της εξέλιξης «ολιστικά» συγκρίνοντας το τότε και το τώρα, το τι χάσαμε και τι κερδίσαμε.
Οι φωτογραφίες ποτέ δεν λένε ψέματα, λένε πάντοτε ολόκληρη την αλήθεια. Το στιγμιαίο αποκαλύπτει “φώτα ολόφωτα”. Οι φωτογραφίες αιχμαλωτίζουν το φευγαλέο και αφηγούνται πολύ περισσότερα απ’ όσα χωράνε. Αιχμαλωτίζουν με το φως τους το θεατή ενώ αρκετές φορές του προκαλούν δέος. Η πλούσια θεματογραφία προβάλλει το χωριό μας Βαλύρα με πολύ χάρη και ο πλούτος των εικόνων κάνει πιο έντονο τον «ειδικό φωτισμό». Η ιστορία του φωτορεπορτάζ αρχίζει στα πρώτα χρόνια του 20ου αιώνα.
Σήμερα η παραδοσιακή ιστοριογραφία υποχωρεί μπροστά στην “Εικονογραφημένη Ιστορία”. Είναι επιτακτική ανάγκη να ανακαλυφθούν και να μελετηθούν διεπιστημονικά – πολυεπιστημονικά οι διαθέσιμες οπτικές πηγές ,ώστε ο συνδυασμός “φωτογραφίας – λόγος” της «κληρονομιάς» να γίνει κτήμα καθενός, που ενδιαφέρεται για την Αειφορο Ανάπτυξη της περιοχής μας.
Λαγκαδινοί μαστόροι : -Οι αρχιτέκτονες της Πελοποννήσου
ΟΙ ΑΝΩΝΥΜΟΙ ΜΑΣΤΟΡΟΙ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑΣ
Οι λαγκαδινοί μάστοροι ξεκίναγαν από τα χωριά τους την άνοιξη και έφταναν στα χωριά της Μεσσηνίας, για να κτίσουν, σπίτια, γεφύρια, εκκλησιές, βρύσες, όλα από πέτρα. Όταν ξεκίναγαν να κτίσουν ένα σπίτι, η πρώτη συμφωνία ήταν η διασφάλιση, διατροφής των ζώων. Με τα ζώα άλογα, μουλάρια, γαϊδούρια, μετέφεραν πέτρες, άμμο, ασβέστη, νερό, ξύλα, καλάμια, κεραμίδια και ότι άλλο χρειάζεται ,για να κτιστεί ένα σπίτι. Τα υπομονετικά τετράποδα δούλευαν κανονικοί εργάτες ,όλη μέρα, και θα έπρεπε τουλάχιστον να τρέφονται καλά.
Στη Βαλύρα διασώζονται όμορφες μάντρες, εξώπορτες, τσατμάδες, καμάρες, παλαιά σπίτια. Η αρχιτεκτονική κληρονομιά της Βαλύρας είναι πλούσια και θα πρέπει να διασωθεί και προβληθεί.
Σε 5 διαφορετικές αναρτήσεις καταγράψαμε την πλούσια και σπάνια αρχιτεκτονική κληρονομιά της Βαλύρας με τις παραδοσιακές καμάρες που έχουν τα σπίτια της Βαλύρας τις πέτρινες εξώπορτες καθώς και ο τρόπος κατασκευή τους.
ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ 20-7-2021 Η ΟΙΚΙΑ ΤΟΥ ΤΖΑΦΕΡ ΑΓΑ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ
ΕΞΩΠΟΡΤΑ
ΕΞΩΠΟΡΤΑ
Η ΟΙΚΙΑ ΤΣΑΜΗ
Η ΟΙΚΙΑ ΣΤΟ ΜΠΙΖΑΝΙ ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ
Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ΧΡΟΝΩΝ.ΤΑ ΠΟΤΙΣΤΙΚΑ ΒΑΛΥΡΑΣ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ
ΟΙΚΙΑ ΤΣΑΓΚΑΡΗ
ΟΙΚΙΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΟΙΚΙΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΟΙΚΙΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΟΙΚΙΑ ΤΣΑΜΗ
ΤΟ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑ
ΟΙΚΙΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΟΙΚΙΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
Η ΕΞΩΠΟΡΤΑ ΤΗΣ ΟΙΚΙΑΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΟΙ ΣΚΑΛΙΣΤΕΣ ΠΕΤΡΕΣ;
Η ΠΑΛΙΑ ΟΙΚΙΑ ΛΙΟΝΤΗΡΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΠΛΑΤΕΙΑ
Η ΟΙΚΙΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ
ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ ΣΤΗ ΒΑΛΥΡΑ ΤΟ 1901
ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΚΥΡΙΑΖΗ-ΜΠΑΤΑΛΙΑ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ
ΟΙΚΙΑ ΣΠΗΛΙΩΤΗ ΜΕΤΑ ΠΑΝΩ ΠΡΙΝ ΚΑΤΩ
ΟΙΚΙΑ ΤΣΩΝΗ ΠΡΙΝ ΜΕΤΑ
ΟΙΚΙΑ ΚΑΡΤΕΡΟΛΙΩΤΗ . ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ
ΟΙΚΙΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ. ΤΩΡΑ ΕΠΙΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ
phgh lyrasi.blogspot
https://www.youtube.com/channel/UC0wk2ge3sheyTkgpAkeBang
Ενημέρωση
και ψυχαγωγία. Επικοινωνία στο dsgroupmedia@gmail.com.
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας ή κάνετε την αρχή σε μία συζήτηση
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.