Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2021

Γκαλερί Ουφίτσι στη Φλωρεντία


 Δείτε master έργα του Michelangelo, Leonardo da Vinci, Raphael και πολλά άλλα.

Η γκαλερί Uffizi, ή η Galleria degli Uffizi της Φλωρεντίας , είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μουσεία της Ιταλίας, το δεύτερο μόνο από τα Μουσεία της Βατικανό της Ρώμης και ένα από τα πιο γνωστά μουσεία στον κόσμο. Η πλειοψηφία των έργων που εμφανίζονται εδώ είναι αναγεννησιακά αριστουργήματα, αλλά υπάρχουν και κλασικά γλυπτά και εκτυπώσεις και σχέδια.

Μια μνημειώδης συλλογή έργων ιταλικών και διεθνών καλλιτεχνών, οι περισσότεροι από τον 12ο έως τον 17ο αιώνα, όπως ο Botticelli, ο Giotto, ο Michelangelo , ο Leonardo da Vinci και ο Raphael, παρουσιάζονται κατά χρονολογική σειρά στο διάσημο μουσείο δίπλα στην Piazza della Signoria στο κέντρο της Φλωρεντίας.Κάθε χρόνο, πάνω από ένα εκατομμύριο επισκέπτες (10.000 την ημέρα) από όλο τον κόσμο έρχονται στο μουσείο, το οποίο είναι τοποθετημένο σε ένα λαβύρινθο σχήματος U με περισσότερες από 60 αίθουσες με εκπληκτική τοιχογραφημένες οροφές.

Μάθετε το ιστορικό του Uffizi

Η δυναστεία των Medici κληροδότησε στην πολιτεία της Τοσκάνης την πολύτιμη τέχνη και τους θησαυρούς της οικογένειας που απέκτησαν για περίπου 300 χρόνια πολιτικών, οικονομικών και πολιτιστικών επιτευγμάτων μεταξύ των ετών 1500 και 1800 που οδήγησαν στην ανθοφορία της Αναγέννησης και τσιμέντουσαν την κυριαρχία της οικογένειας της Φλωρεντίας. Το δώρο θεωρήθηκε ως κληρονομιά: ένα "δημόσιο και αναπαλλοτρίωτο δημόσιο αγαθό" που θα «κοσμούσε το κράτος, θα ήταν χρήσιμο για το κοινό και θα προσελκύσει την περιέργεια των ξένων». Η τέχνη διατηρήθηκε στο Uffizi ("γραφεία" στα ιταλικά ) , τα οποία μετατράπηκαν σε ένα μεγάλο μουσείο, την Πινακοθήκη Ουφίτσι.

Το 1560 ο Cosimo I de Medici, ο πρώτος Μεγάλος Δούκας της Τοσκάνης, διέταξε την κατασκευή της αναγεννησιακής Uffizi για να στεγάσει τα διοικητικά και δικαστικά γραφεία της Φλωρεντίας.

Τελείωσε το 1574 και το 1581 ο επόμενος Μεγάλος Δούκας ίδρυσε μια ιδιωτική γκαλερί στο Uffizi για να στεγάσει την υπέροχη ιδιωτική συλλογή έργων τέχνης. Κάθε μέλος της δυναστείας επέκτεινε τη συλλογή μέχρι να τελειώσει η δυναστεία το 1743, όταν ο τελευταίος μεγάλος δούκας Medici, Anna Maria Luisa de 'Medici, έπεσε χωρίς να παράγει έναν άνδρα κληρονόμο.

Άφησε τη μεγάλη συλλογή στην πολιτεία της Τοσκάνης.

Σχεδιάστε το ταξίδι σας στο Uffizi

Δεδομένου ότι το μουσείο είναι σχεδόν τόσο γνωστό για τις μεγάλες γραμμές επισκεπτών όσο και για την τέχνη του, είναι καλύτερο να σχεδιάσετε μπροστά.

Λόγω των πρόσφατων αλλαγών στη γραφειοκρατική σχέση μεταξύ των ιταλικών μουσείων και της ιταλικής κυβέρνησης, ο επίσημος ιστότοπος του Uffizi είναι ένας δικτυακός τόπος barebones με περιορισμένες πληροφορίες και χωρίς εργαλεία για την κράτηση εισιτηρίων, όπως είχε προηγουμένως.

Ένας εναλλακτικός μη κερδοσκοπικός ιστότοπος που δημιουργήθηκε από φίλους του Οδηγού Uffizi- Uffizi.org για το Μουσείο Γκαλερί Ουφίτσι -περιέχει γενικές πληροφορίες για το μουσείο, την ιστορία του και τις προσφορές του.

Για τους πιθανούς επισκέπτες, ο ιστότοπος περιλαμβάνει πώς να βρείτε το μουσείο, πώς οργανώνονται και ώρες μουσείων. Περιλαμβάνει επίσης πληροφορίες σχετικά με την είσοδο και τα εισιτήρια, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου κράτησης των εισιτηρίων και του τρόπου κράτησης εκδρομών, τα οποία πωλούνται μέσω ταξιδιωτικών πρακτόρων τρίτων.

Για να σας βοηθήσουμε να περιηγηθείτε στο μουσείο και να αποφασίσετε εκ των προτέρων για το τι θέλετε να επικεντρωθείτε, εδώ είναι μερικές συμβουλές για εσωτερικούς χώρους.

Γκαλερί Uffizi Στιγμιότυπα

Δωμάτιο 2, Σχολή Τοσκάνης του 13ου αιώνα και Giotto: Οι απαρχές της τέχνης της Τοσκάνης, με πίνακες Giotto, Cimabue και Duccio di Boninsegna.

Δωμάτιο 7, Πρώιμη Αναγέννηση: έργα τέχνης από την αρχή της Αναγέννησης από τον Fra Angelico, τον Paolo Uccello και το Masaccio.

Δωμάτιο 8, αίθουσα Lippi: πίνακες ζωγραφικής του Filippo Lippi, συμπεριλαμβανομένης μιας όμορφης «Madonna και Child» και της ζωγραφικής του Piero della Francesco του Federico da Montefeltro, ένα πραγματικά εικονικό έργο της προσωπογραφίας.

Τα δωμάτια 10 - 14, Botticelli: μερικά από τα πιο εικονικά αλληγορικά έργα της Ιταλικής Αναγέννησης από τον Sandro Botticelli, συμπεριλαμβανομένης της «Γέννησης της Αφροδίτης».

Δωμάτιο 15, Leonardo da Vinci : αφιερωμένο στους πίνακες του Leonardo da Vinci και στους καλλιτέχνες που ενέπνευσαν (Verrocchio) ή θαύμαζαν (Luca Signorelli, Lorenzo di Credi, Perugino).

Δωμάτιο 25, Michelangelo: Η "Αγία Οικογένεια" του Μιχαήλ Άγγελο ("Doni Tondo"), στρογγυλή σύνθεση, περιτριγυρισμένη από χειρονομιστικά έργα από Ghirlandaio, Fra Bartolomeo και άλλα. (Συμβουλή ταξιδιωτών: το πιο διάσημο έργο του Michelangelo στη Φλωρεντία, το γλυπτό "David", βρίσκεται στην Accademia.)

Αίθουσα 26, Raphael και Andrea del Sarto: περίπου επτά έργα του Raphael και τέσσερα έργα του Andrea del Sarto, συμπεριλαμβανομένων των πορτραίτων του Παπούζ Ιούλιου Β και του Λέοντα Χ και της "Madonna of the Goldfinch". Επίσης: "Madonna of the Harpies" του Andrea del Sarto.

Δωμάτιο 28, Titian: αφιερωμένη στη βενετσιάνικη ζωγραφική, ιδιαίτερα αυτή του Titian, με την «Αφροδίτη του Ουρμπίνο» ανάμεσα σε περίπου δώδεκα ζωγραφιές του καλλιτέχνη.

Δυτική Αίθουσα, Συλλογή Γλυπτών: πολυάριθμα μαρμάρινα γλυπτά, αλλά το "Laocoon" του Baccio Bandinelli, που σχεδιάστηκε μετά από ένα ελληνιστικό έργο, είναι ίσως το πιο γνωστό.

Αίθουσα 4 (Πρώτος όροφος), Caravaggio: τρεις από τους πιο διάσημους πίνακες του Caravaggio: "Η Θυσία του Ισαάκ", "Bacchus" και "Medusa". Δύο άλλοι πίνακες από τη Σχολή του Καραβάγιου: "Judith Slaying Holofernes" (Artemisia Gentiles) και "Salome με τον Επικεφαλής του Ιωάννη του Βαπτιστή" (Battistello).

Εκτός από τα εξαιρετικά έργα που αναφέρονται παραπάνω, η Galleria degli Uffizi περιλαμβάνει επίσης έργα του Albrecht Dürer, του Giovanni Bellini, του Pontormo, του Rosso Fiorentino και των αμέτρητων άλλων μεγάλων ιταλικών και διεθνών αναγεννησιακών τεχνών.

Και εδώ απολαύστε μερικά από τα διασημότερα εκθέματα του μουσείου:

Birth of Venus – Sandro Botticelli (Firenze 1445 – 1510)
Bacchus – Michelangelo Merisi detto il Caravaggio (Milano 1571 – Porto Ercole 1610)
Judith Beheading Holofernes – Artemisia Gentileschi (Roma 1593 – Napoli 1652/53)
Annunciation – Leonardo da Vinci (Vinci 1452 – Amboise 1519)
Portrait of Eleonora Gonzaga, Duchess of Urbino – Titian (Pieve di Cadore 1488/90 – Venezia


Το συγκεκριμένο έργο θεωρείται από τα διασημότερα της ιταλικής αναγέννησης και από τα πιο σπουδαία κομμάτια της πινακοθήκης. Ο Πιέρο ντέλλα Φραντσέσκα αφιέρωσε πολύ χρόνο στον συγκεκριμένο πίνακα: από το 1465 μέχρι το 1472 ζωγράφιζε το πορτραίτο του δούκα Φεντερίκο ντα Μοντεφέλτρο και της συζύγου του Μπατίστα Σφόρτσα.


Φιλίππο Λίπι: Παρθένος με παιδί και δυο αγγέλους

Ο Φιλίππο Λίπι ήταν ένας θρήσκος μοναχός – μέχρι που ερωτεύτηκε την Λουκρητία Μπούτι. Μετά από μια παθιασμένη σχέση με την δόκιμη μοναχή εγκατέλειψε τη ζωή στο μοναστήρι και ακολούθησε τα χνάρια του πατέρα του ως ζωγράφος. Το 1465 δημιούργησε αυτό το εκπληκτικό πορτραίτο της Παναγίας. Ενδεχομένως να τον ενέπνευσε η νεαρή Λουκρητία Μπούτι.




Η άνοιξη

Οι Μέδικοι ήταν η πιο πλούσια οικογένεια της εποχής. Τίποτα δεν τους προκαλούσε μεγαλύτερη ευχαρίστηση από το να τονίζουν την εξουσία τους με έργα τέχνης. Αυτό το γνώριζε πολύ καλά ο Μποτιτσέλι όταν το 1482 πρότεινε το συγκεκριμένο έργο στον Λορέντσο ντι Πιερφραντσέσκο ντε Μέντιτσι, ξάδερφο του Λορέντσο του Μεγαλοπρεπούς. Η αλληγορία του πίνακα παραμένει άλυτο μυστήριο μέχρι σήμερα.



Η γέννηση της Αφροδίτης

Δύο είναι οι ιστορικοί πίνακες που λατρεύει το κοινό: η «Μόνα Λίζα» στο Λόυβρο και «Η γέννηση της Αφροδίτης» στην Ουφίτσι. Και αυτό το αριστούργημα του Μποτιτσέλι δημιουργήθηκε κατά παραγγελία των Μεδίκων. «Η γέννηση της Αφροδίτης» θεωρείται σήμα κατατεθέν της ιταλικής τέχνης του 15ου αιώνα και είναι ένα από τα πιο γνωστά έργα της Ουφίτσι.



Μιχαήλ Άγγελος «Τόντο Ντόνι»

Όταν επέστρεψε ο Μιχαήλ Άγγελος από τη Ρώμη δημιούργησε κάποια από τα πιο διάσημα έργα του στην Φλωρεντία, μεταξύ αυτών τον «Δαυίδ», το μαρμάρινο άγαλμα ενός όμορφου νεαρού και τον πίνακα «Τόντο Ντόνι». Σε αυτόν τον πίνακα διακρίνονται η παρθένος, ο Ιωσήφ και ο Χριστός σε ασυνήθιστη στάση. Μαζί με τις νωπογραφίες που βρίσκονται στην Καπέλα Σιξτίνα συγκαταλέγεται στα αριστουργήματα του ζωγράφου.


Ο Βάκχος του Καραβάτζιο

Ο πατέρας του μπαρόκ φημιζόταν για τον παρορμητισμό και το πάθος του για την ξιφασκία. Ο ζωγράφος είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους πολλοί επισκέπτονται την πινακοθήκη. Ο «Βάκχος» είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα για την ρεαλιστική απεικόνιση που χαρακτηρίζει τον Καραβάτζιο. Ο θεός του κρασιού παρουσιάζεται σαν απλός άνδρας – ή μήπως πρόκειται για τον ίδιο τον ζωγράφο;




H Παναγία με την καρδερίνα

Το μεγάλο πρότυπο του Ραφαήλ ήταν ο Λεονάρντο ντα Βίντσι. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στον πίνακα «Παναγία με καρδερίνα» από το 1506. Ακριβώς όπως ο ντα Βίντσι, ο Ραφαήλ χρησιμοποιεί σκιές και αντιθέσεις προσδίδοντας όμως μια ιδιαίτερη χάρη. Τον 16ο αιώνα το έργο είχε καταστραφεί όταν κατέρρευσε το κτίριο στο οποίο βρισκόταν. Στο μεταξύ όμως η ζημιά έχει αποκατασταθεί.



Αρτεμισία Τζεντιλέσκι «Ιουδήθ και Ολοφέρνης»

Μια σκληρή σκηνή: Η Ιουδήθ ετοιμάζεται να αποκεφαλίσει τον Ολοφέρνη. Ειδικοί εκτιμούν ότι η καλλιτέχνις του μπαρόκ προσπάθησε να ξεπεράσει την τρομακτική εμπειρία του βιασμού που έζησε. Λόγω του γεγονότος έχασε την υπόληψή της στη Ρώμη και αναγκάστηκε να φύγει στην Φλωρεντία. Στην Ουφίτσι ο πίνακας βρήκε τη θέση του ως αριστούργημα του 17ου αιώνα.

https://www.culturenow.gr/  

https://www.youtube.com/channel/UC0wk2ge3sheyTkgpAkeBang

tapantareinews tv

Ενημέρωση και ψυχαγωγία. Επικοινωνία στο dsgroupmedia@gmail.com.




Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας ή κάνετε την αρχή σε μία συζήτηση

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Δημοφιλείς κατηγορίες

...
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες του blog μας

Whatsapp Button works on Mobile Device only